Companii

Investitii de 100 mil. euro in retailul alimentar cu discount, care asteapta intrarea Lidl

Investitii de 100 mil. euro in retailul alimentar cu discount, care asteapta intrarea Lidl

Click pentru imaginea intreaga

28.12.2007, 19:47 23

Discounterii germani si francezi au ajuns la 156 de magazine pe piata romaneasca, prin investitii de 100 mil. euro realizate in acest an.
Extinderea retailului alimentar cu discount ar putea fi accelerata anul viitor de intrarea pe piata locala a retelei germane Lidl, care a achizitionat deja mai multe terenuri in Romania. Piata dominata de Plus Discount, Penny Market si Profi este estimata in prezent la peste jumatate de miliard de euro.
Operatorii de magazine discounter si-au planificat investitii de 90-120 mil. euro in 2008, pentru deschiderea a 65-75 de unitati pe piata romaneasca.
Retelele cu cel mai mare numar de magazine de pe piata romaneasca, Plus, controlata de grupul german Tenglemann, si Penny Market, apartinand retailerului Rewe, vor avea, la sfarsitul acestui an, cate 50 de magazine fiecare. In 2008, Plus ar putea deschide alte 30 de magazine, investitia medie intr-o unitate fiind de 1,5 milioane de euro.
Grupul Tengelmann a confirmat insa pentru ZF ca poarta discutii cu mai multi retaileri pentru vanzarea magazinelor Plus din Romania.
Exit-ul retailerului Tengelmann din Romania ar putea aduce noi jucatori internationali pe piata locala sau ar permite companiei Carrefour intrarea pe segmentul discounterilor. Germanii nu au dezvaluit insa numele companiilor interesate de Plus Discount Romania, retea care a inregistrat vanzari de 126,5 mil. euro in anul fiscal incheiat pe 30 aprilie 2007.
Un alt target pentru jucatorii internationali ar putea fi MiniMax Discount, retea dezvoltata in prezent de patru investitori austrieci si germani. MiniMax, care este in prezent singura retea de discount independenta de pe piata locala, si-a triplat numarul de unitati in acest an, ajungand sa opereze 12 magazine. Pentru anul viitor, compania si-a planificat alte 15-20 de inaugurari.
La randul sau, Rewe isi propune sa deschida circa 20-25 de magazine Penny Market, care presupun o investitie de 1,5 mil. euro pe unitate, si una sau doua unitati Penny Market XXL, prin investitii totale de circa 5 mil. euro.
Reteaua de magazine cu discount Profi, controlata de Louis Delhaize, a ajuns in acest an la 44 de unitati, prin deschiderea de noi magazine si achizitia retelei Albinuta din Bucuresti de la retailerul lituanian Maxima LT. Operatorul si-a propus pentru 2008 alte zece inaugurari si nu exlude noi achizitii pe piata locala.
Numarul total de magazine apartinand comertului modern a crescut in acest an cu 97 de unitati, pana la 369 de puncte de vanzare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO