Companii

Interbrands se alatura clubului miliardarilor in euro

Interbrands se alatura clubului miliardarilor in euro

Click pentru imaginea intreaga

13.06.2007, 18:25 61

La sfarsitul anului 2006, zece companii (Petrom, Lukoil, Rompetrol Rafinare, Electrica, Mittal Steel Galati, Automobile Dacia, Metro Cash&Carry, Rewe Group, Orange, Vodafone) derulau afaceri anuale de peste un miliard de euro, in timp ce activele primelor douasprezece banci de pe piata depaseau aceeasi suma. Topul celor mai mari companii din economia romaneasca este dominat de jucatori din industria energetica, insa sectorul FMCG (bunuri de larg consum) vine puternic din urma, cu un avans al vanzarilor de peste 1 miliard de euro in ultimul an.
Estimarile de crestere cu 30% a vanzarilor Interbrands pe acest an si intrarea grupului german Rewe (retelele Billa, Selgros si Penny Market) in clubul miliardarilor in euro, la finele lui 2006, reconfirma asteptarile investitorilor de pe piata bunurilor de larg consum. Motorul dezvoltarii sectorului FMCG este cresterea puterii de cumparare, care se resimte atat in avansul volumului pietei, cat mai ales in orientarea cererii catre segmentele superioare de pret.
Pentru multi dintre consumatorii romani, nume precum Interbrands, Top Brands Distribution sau Aquila sunt putin cunoscute, acestia fiind furnizori de servicii de distributie pentru producatori. Prin mainile lor si ale altor cateva companii de profil trece insa tot comertul romanesc de bunuri de larg consum. Cei mai mari zece distribuitori de pe piata FMCG au inregistrat o crestere medie a vanzarilor de aproximativ 25% in 2006 fata de 2005, potrivit datelor furnizate de companii.
Afacerile Interbrands Marketing&Distribution, partener al producatorilor P&G, British American Tobacco sau Orkla Foods, s-au majorat cu 34% in primele cinci luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, pana la 1,26 miliarde de lei (376 mil. euro).
"Piata FMCG se dezvolta in continuare. La aceasta se adauga cresterea organica si parteneriatele incheiate in ultimul an", a afirmat Rand Sherif, managerul general al companiei.
Compania a inceput recent parteneriatul cu producatorul englez Cadbury, care detine 10% din piata dulciurilor la nivel mondial. Cadbury a anutat saptamana trecuta preluarea unui pachet de circa 93% din producatorul local de dulciuri Kandia-Excelent, al doilea mare jucator pe piata de profil, prin cea mai mare tranzactie de pe piata locala a produselor alimentare (aproape 100 mil. euro).
"Vom dezvolta colaborarea cu Cadbury pas cu pas, pentru moment insa focusul este distributia dropsurilor Halls in farmacii", a afirmat Sherif.
Managerul a mai spus ca este putin probabil sa incheie alte parteneriate in acest an, focusul fiind in prezent consolidarea celor existente.
Interbrands a urmarit anul trecut dezvoltarea diviziei de produse alimentare, prin includerea in portofoliu a bauturilor energizante Rockstar, importate din Olanda, a produselor de panificatie si morarit Pambac si a bazelor pentru mancaruri Gallina Blanca. Retailul de bunuri de larg consum, dominat inca de magazinele traditionale, se afla in fata ofensivei retailerilor internationali care au anuntat accelerarea ritmului de extindere a magazinelor de tip hipermarket, supermarket sau discounter.
"Piata este foarte competitiva, fiecare jucator se lupta in fiecare zi pentru a-si creste afacerile si cota de piata. Daca ne uitam insa la piata bunurilor de larg consum din Polonia, unde lanturile de magazine mari si-au accelerat expansiunea dupa intrarea in Uniunea Europeana, vedem ca in ultimii ani numarul magazinelor mici a crescut. Ar putea fi un regres al comertului in magazine de dimensiuni mici, in prezent, insa de scurta durata", afirma Sherif.
Interbrands Marketing&Distribution este una dintre cele mai mari firme din grupul sau, Sarkis Group International cu sediul central in Beirut ( Liban).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO