Companii

Integrarea duce afacerile distribuitorului Serpico la peste 7,5 mil. euro

13.07.2007, 20:20 59

Compania de distributie a produselor alimentare Serpico Trading estimeaza o crestere de 50% a vanzarilor in acest an, ceea ce ar duce afacerile la peste 7,5 mil. euro.
"Efectele integrarii in Uniunea Europeana au fost in general pozitive: cifra de afaceri realizata pe semestrul intai este mult peste valoarea bugetata. Cu toate acestea, ne asteptam si la efecte negative. Deocamdata ne confruntam cu lipsa fortei de munca, in special middle manageri, si cu presiunea pe salarii, dar ne asteptam ca in viitor sa fie afectate si alte lucruri, ca de exemplu fragmentarea pietei, scaderea cifrei de afaceri pe anumite produse, cresterea numarului de competitori", a declarat Gabriela Simion, directorul national de vanzari si asociat al Serpico.
Dupa integrare, costurile de distributie pe piata romaneasca s-au marit in principal datorita cresterii salariilor.
Compania s-a axat pe parteneriate cu producatori din Uniunea Europeana, pregatind momentul integrarii cu cativa ani inainte.
"Inainte de 2007, am dezvoltat doar doua parteneriate in afara UE: pe unul l-am pastrat (un furnzior de conserve de ton din Vietnam), pe celalalt (Olivos Turcia - furnizor de ulei de masline) l-am inlocuit cu un producator italian (Salov - detinatorul marcii premium Filippo Berio). Cu acesta din urma am inceput discutiile cu patru luni inainte de sfarsitul anului 2006", a precizat Simion.
Eliminarea taxelor vamale a permis companiei sa intre mai puternic pe piata cu categorii de produse necompetitive anterior datorita nivelului ridicat de taxare la vama, printre acestea numarandu-se pasta de tomate.
"Investitiile majore in logistica, IT, standarde internationale, le-am realizat in trecut. Insa intr-o firma de distributie investitiile sunt continue, se investeste neincetat in logistica. De asemenea, IT-ul este un proces in care trebuie investit continuu", a adaugat Simion.
Compania avea bugetata pentru 2006 o crestere a afacerilor de 30%, pana la 5,2 mil. euro.
Serpico Trading a fost infiintata in anul 1993 de catre sotii Simion si are in prezent peste 10 furnizori de produse alimentare, printre care se numara Bonduelle, Olivos, Dr. Oetker sau Maseko (conserve din peste).
Compania a intrat in anul 2004 pe distributia de alimente congelate, pe fondul cresterii cererii pentru aceste produse. Alimentele congelate au inregistrat cresteri importante in ultimii doi ani, evolutie care s-a resimtit si in afacerile Serpico, potrivit datelor companiei. In prezent, distributia produselor congelate reprezinta aproximativ 15% din cifra de afaceri a Serpico.
Printre jucatorii de pe piata serviciilor de distributie alimentara se mai numara Macromex, Whiteland, Elgeka-Ferfelis sau Agroalim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO