Companii

Îngenuncheate de companiile low-cost, marile linii aeriene încearcă să-şi adapteze politicile comerciale pentru a nu fi măturate din piaţă de tot. „Dacă acestea nu se adaptează, vor dispărea sub presiunea low-cost-ului“

Îngenuncheate de companiile low-cost, marile linii...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

16.10.2017, 16:00 1248

Piaţa low-cost în România a ajuns la o cotă de 60% din trafic şi pune o presiune foarte mare pe restul jucătorilor.

Companiile aeriene de linie au încercat în ultimii ani să se adapteze cerinţelor pasagerilor tot mai atraşi de mirajul preţurilor mici practicate de jucătorii low-cost şi şi-au modificat po­litica comercială astfel încât să nu piardă cotă de piaţă în faţa concurenţei tot mai acerbe.
 
Astfel, multe companii de linie au introdus în ofertă, pe lângă clasicele bilete „la economy sau business“ posibilitatea de a alege variante de zbor fără bagaj de cală, de a returna sau nu biletul fără alte taxe sau de a opta pentru meniuri speciale cu mâncare. Totul pentru clienţii care preferă zborurile de linie pentru confort, dar şi-ar dori şi să aibă o ofertă variată după modelul low-cost. Chiar şi  transportatorul de stat Tarom şi-a ajustat oferta în condiţiile în care  compania a pierdut în ultimii ani teren în faţa jucătorilor low-cost şi a ajuns pe poziţia a treia ca număr de pasageri, cu trafic de 2,4 milioane de oameni la nivelul anului trecut. Şi după ce a pierdut treptat primele două poziţii în clasament în faţa companiilor low-cost Wizz Air şi Blue Air, Tarom ar putea ieşi de pe podium în condiţiile în care Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa, a apăsat pedala de acceleraţie a expansiunii pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO