Companii

Incertitudinea din industria auto continuă: unii amână producţia, alţii continuă, dar în ritm scăzut. Perioada de şomaj tehnic pentru cei peste 200.000 de angajaţi din industria auto s-ar putea extinde dincolo de data de 1, respectiv 5 aprilie

Incertitudinea din industria auto continuă: unii amână...

Autor: Bogdan Alecu

01.04.2020, 00:04 995

Săptămâna aceasta Dacia şi Ford vor decide dacă săptămâna viitoare vor relua sau nu producţia de automobile la Mioveni şi Craiova, în timp ce Pirelli a anun­ţat că nu va porni din nou fabrica de anvelope din Slatina din cauza stării de ur­gen­ţă. De partea cealaltă, la Bosch şi Continental sunt divizii care continuă acti­vi­tatea. În cazul Dacia, o decizie în acest sens este aşteptată astăzi sau (1 aprilie – n.red.) sau cel târziu joi, în condiţiile în care pro­ducţia ar trebui reluată în data de 6 aprilie.

Miza reluării producţiei în auto este una ri­dicată pentru economia locală, în contextul în care o zi lucrătoare generează în industrie 124 mil. euro, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Ro­mânia (ACAROM), iar domeniul repre­zintă 14% din Produsul Intern Brut şi 27% din exporturi. Primul care a anunţat prelungirea perioadei de şomaj tehnic a fost Pirelli la începutul acestei săptămâni. Italienii amână reluarea producţiei la Slatina şi analizează în prezent care va fi momentul la care vor putea reîncepe activitatea. Iniţial, Pirelli a anunţat că va opri producţia între 23 şi 31 martie, urmând a o relua la 1 aprilie, însă acest lucru nu mai este valabil.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO