Săptămâna aceasta Dacia şi Ford vor decide dacă săptămâna viitoare vor relua sau nu producţia de automobile la Mioveni şi Craiova, în timp ce Pirelli a anunţat că nu va porni din nou fabrica de anvelope din Slatina din cauza stării de urgenţă. De partea cealaltă, la Bosch şi Continental sunt divizii care continuă activitatea. În cazul Dacia, o decizie în acest sens este aşteptată astăzi sau (1 aprilie – n.red.) sau cel târziu joi, în condiţiile în care producţia ar trebui reluată în data de 6 aprilie.
Miza reluării producţiei în auto este una ridicată pentru economia locală, în contextul în care o zi lucrătoare generează în industrie 124 mil. euro, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), iar domeniul reprezintă 14% din Produsul Intern Brut şi 27% din exporturi. Primul care a anunţat prelungirea perioadei de şomaj tehnic a fost Pirelli la începutul acestei săptămâni. Italienii amână reluarea producţiei la Slatina şi analizează în prezent care va fi momentul la care vor putea reîncepe activitatea. Iniţial, Pirelli a anunţat că va opri producţia între 23 şi 31 martie, urmând a o relua la 1 aprilie, însă acest lucru nu mai este valabil.