Companii

Începe să se contureze impactul pandemiei asupra industriei restaurantelor. Afacerile McDonald’s România, liderul pieţei, au scăzut cu 8% în 2020, până la puţin sub 180 milioane de euro

Începe să se contureze impactul pandemiei asupra...

Autor: Cristina Roşca

06.05.2021, 10:15 211

♦ Profitul înainte de taxe a fost în 2020 de peste 18 mil. euro, faţă de 24,6 mil. euro în anul anterior pandemiei. Rezultatul a fost totuşi peste estimări.

Afacerile McDonald’s în România au scăzut anul trecut cu 8% în contextul pandemiei de Covid-19 care a afectat puternic piaţa de restaurante din toată lumea. Astfel, compania a ajuns la vânzări de puţin sub 180 mil. euro, faţă de peste 194 mil. euro înaintea pandemiei, con­form datelor din raportul grupului.

Businessul McDonald’s în România este operat în sistem de franciză de compania malteză Premier Capital, care administrează şi reţelele din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania şi Malta.

Per total, afacerile grupului au scăzut cu 6,5% comparativ cu 2019, toate pieţele fiind afectate de pandemie. Cea mai lovită a fost afacerea din Malta care a scăzut cu 15,7%, pe când declinul din România şi Grecia a fost similar, de 8%. În ţările Baltice businessul a scăzut cu 1-3%. Businessul cumulat al celor şase pieţe s-a apropiat astfel de 320 mil. euro, România contribuind cu mai bine de jumătate la total.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO