Companii

Ina International: Piata cosmeticelor selective, 70 mil. euro

11.03.2008, 15:17 351

Eugen Bartha, directorul general al companiei de cosmetice Ina International, care controleaza reteaua de magazine Ina Center si Privilege, spune ca produsele selective vor reprezenta aproximativ 8% din valoarea totala a pietei cosmeticelor, estimata pentru anul acesta la 790 de milioane de euro.
"Estimez ca segmentul produselor de cosmetica si parfumerie selective va ajunge la circa 70 de milioane de euro in 2008, cu o usoara crestere de 10% fata de 2007", a declarat Bartha.
Alaturi de Ina International, pe piata cosmeticelor premium mai activeaza lantul de magazine Sephora, dar si parfumeria Madison, lansata la sfarsitul anului trecut. In ceea ce priveste cele trei axe ale segmentului de selective cu care Ina International este prezenta pe piata locala, cele mai importante vanzari se inregistreaza la gama de parfumerie, aceasta fiind urmata de produsele de machiaj si cele de ingrijire. "Gama de parfumerie contribuie cu aproximativ 60-65% din vanzari, produsele de machiaj cu circa 20-25% si, in final, produsele de ingrijire, cremele adica, cu pana la 15%", explica Bartha.
Din categoria parfumurilor, cel mai bine se vand produsele cu gramaje mici, de 30 ml. si de 50 ml. "Branduri ca Gucci, Kenzo, Jean Paul Gaultier, Paco Rabanne, Yves Saint Laurent sau Issey Miyake inseamna pana la 50% din cifra noastra de afaceri", spune Bartha. Preturile pentru parfumurile din acest segment se incadreaza intre 50 si 100 de euro, in cadrul magazinelor Ina Center si Sephora, dar poate depasi suma de 2.000 de euro, in cadrul parfumeriei Madison.
Potrivit directorului Ina International, incepand de anul acesta se constata o usoara crestere si a segmentului de ingrijire a pielii, factorii principali fiind majorarea puterii de cumparare a romanilor, dar si schimburile climatice care impun o protectie suplimentara. Evolutia produselor care se gasesc in portofoliul Ina International este sustinuta si de campaniile publicitare facute de catre companie in revistele de specialitate.
"Acest segment creste de la an la an prin noutatile cu care ies pe piata producatorii, precum si prin aparitia de noi branduri selective. Se constata tot mai puternic atractia consumatorilor catre acest segment, atractie inca limitata de lipsa extinderii puterii de cumparare la un numar mai mare de potential clienti", anunta directorul general al Ina International.
Anul acesta grupul Ina-Privilege va deschide alte 10 magazine, dupa ce anul trecut au avut loc opt astfel de lansari. In prezent importatorul de cosmetice numara 47 de unitati la nivel local, dintre care 15 magazine de parfumerie/cosmetica doar in Bucuresti. "Investitia intr-un astfel de magazin poate ajunge pana la aproximativ 500.000 de euro, in functie de suprafata sI locatie. Toate noile deschideri de magazine sunt prevazute in noile centre comerciale care se vor deschide in tara si in Bucuresti, datorita atractivitatii pe care il reprezinta acestea pentru fluxul comercial, fata de locatiile stradale", este de parere Bartha.
Grupul Ina-Privilege, detinut de compania Marinnaud- Ina GmbH din Germania, si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 30 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO