Companii

Importatorul parfumurilor şi cosmeticelor Givenchy, Hermes şi Prada în România: piaţa s-a schimbat radical în ultimele două decenii

Importatorul parfumurilor şi cosmeticelor Givenchy,...

Autor: Cristina Roşca

03.02.2013, 14:30 2847

Hussein El Jamil, CEO şi acţionar majoritar al Niran Co. Products, care importă 18 dintre cele mai importante branduri de parfumuri şi cosmetice de lux din lume, a început să dezvolte afaceri pe piaţa locală acum aproape două decenii şi a trăit îndeaproape, odată cu businessul, dezvoltarea pieţei.

“Când am intrat pe piaţa locală în 1994 vindeam produsele doar în 15-20 de puncte de vânzare specializate. Astăzi avem de zece ori mai mulţi parteneri  şi potenţial încă există pentru noi unităţi“, îşi aminteşte Hussein El Jamil, absolvent al Facultăţii de Administrarea Afacerilor şi Management în Liban şi al unui MBA în domeniul transportului maritim în Marea Britanie.

Înainte şi după absolvirea studiilor el a deţinut mai multe funcţii de top management în cadrul afacerii familiei sale din industria maritimă. Ulterior s-a implicat în dezvoltarea şi administrarea unor proiecte de investiţii în sectorul maritim, energie şi distribuţie în Estul Europei şi Orientul Mijlociu.

„În 1994 am deschis businessul din România pentru că într-o perioadă în care economia mondială se deschidea tot mai mult am găsit o serie de oportunităţi de business. Am început încă de atunci distribuţia exclusivă a unor mărci de lux precum Givenchy, Nina Ricci, Moschino, D&G, Ungaro şi Burjois.“ Astăzi, în portofoliul companiei există toate acestea, mai puţin D&G. Lor li s-au adăugat însă şi altele precum Hermes, Valentino sau Kenzo. Hussein El Jamil povesteşte că în cei 19 ani de prezenţă pe piaţa locală nu s-a implicat decât în acest business pe care l-a dezvoltat odată cu piaţa.

„Piaţa s-a schimbat dramatic în cele aproape două decenii de când suntem prezenţi în România.“

El povesteşte însă că şi acum, în pofida unei dezvoltări evidente există branduri pe care este greu să le convingi să intre pe piaţa locală. Astfel, unele branduri urmăresc oportunităţile de pe diverse pieţe, se uită la maturitatea fiecăreia şi iau deciziile astfel.

„Este dificil să îi convingi dacă România nu este pe lista ţărilor vizate. Noi mergem cu o ofertă şi putem să întâlnim una din trei situaţii. Există branduri care vor să intre şi atunci le prezentăm un plan de business pe trei-cinci ani. Există branduri care nu sunt hotărâte să intre şi trebuie să le convingem şi există situaţii în care avem mai mult de muncă pentru a le determina să intre în România pentru că nu vor.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO