Companii

Importatorul Fiat si Maserati si-a majorat vanzarile cu 67%

16.01.2006, 18:59 29

Cresterea inregistrata de Auto Italia, reprezentantul grupului italian Fiat, depaseste estimarile initiale si se situeaza peste ritmul general al pietei de automobile noi.

Grupul Auto Italia, importatorul pe piata locala al marcilor de automobile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si SsangYong, a realizat anul trecut vanzari de peste 6.900 de automobile, in crestere cu 67% fata de anul anterior.

Valoarea este cu aproape 40% mai mare fata de nivelul pe care Herbert Stein, presedintele companiei il estima in prima parte a anului trecut si se inscrie in cresterea peste asteptari inregistrata de piata auto la nivelul anului precedent. Dintre marcile importate de companie, Fiat este cel mai bine reprezentata pe piata locala. Cu aproape 4.200 de autoturisme vandute, Fiat a inregistrat o crestere de peste 83% la nivelul anului precedent, fiind din acest punct de vedere una dintre cele mai dinamice marci de import, alaturi de marci precum Renault, Skoda sau Chevrolet. Si vehiculele comerciale usoare Fiat au inregistrat o crestere importanta, de 47%, depatind 2.000 de unitati vandute. Fiat Albea Star a fost anul trecut cel mai bine vandut dintre modelele comercializate de Auto Italia Group, cu peste 2.000 de unitati sau de 3 ori mai mult decat anul precedent.

Fiat Albea Star este pozitionat in segmentul masinilor populare, care la nivelul anului trecut a inregistrat cel mai mare ritm de crestere din piata auto.

Si modelul din clasa mini Fiat Panda si-a crescut anul trecut vanzarile. Modelul desemnat Masina anului 2005 a inregistrat un plus de vanzari de aproape 60% in anul 2005. Cea mai dinamica marca importata de Auto Italia la nivelul anului trecut a fost SsangYong. Marca asiatica a inregistrat o crestere de peste 67%, insa volumele de vanzari sunt inca reduse, fiind situate la mai putin de 220 de unitati. Cel mai bine vandut model este cel de teren SsangYong Rexton. Marca asiatica a intrat in portofoliul importatorului din anul 2003, in acelasi an cu marca de lux italiana Maserati. Pe lista marcilor importate pe piata locala de Auto Italia se afla si marca Alfa Romeo, pozitionata in segmentul superior al pietei auto. In plus, din anul 2005, a inceput sa fie vanduta oficial pe piata locala si marca Lancia.

In paralel, Auto Italia reprezinta pe piata locala si motocicletele Honda, la nivelul anului trecut fiind vandute 160 de motociclete, scutere si ATV-uri.

Grupul Auto Italia a anuntat pentru anul trecut in Bucuresti un proiect de constructie a unui mall auto, cu o suprafata de 20.000 de metri patrati, unde vor fi expuse toate marcile comercializate de companie - Fiat, Alfa Romeo, Lancia, SsangYong, Maserati si motocicletele Honda. Proiectul va implica investitii de 10 milioane de euro si va cuprinde si un garaj subteran.

Compania a investit deja 250.000 de euro in prima parte a anului trecut intr-o unitate similara, cu o suprafata mai mica, de 1.000 de metri patrati. Grupul va lansa anul acesta pe piata locala modele precum Fiat Croma, SsangYong Kyron, Fiat Grande Punto, Alfa Romeo 159, Alfa Romeo Brera. Piata auto a inregistrat anul trecut cel mai ridicat nivel al vanzarilor de dupa revolutie, peste 250.000 de masini noi fiind estimate a fi vandute. Valoarea corespunde unui ritm de crestere de 40% fata de anul 2004, care consemnase la randul sau un record de vanzari de masini noi.

Pentru acest an estimarile jucatorilor din piata sunt moderate existand chiar si pareri potrivit carora este posibila o usoara scadere a vanzarilor de masini noi, pe fondul cresterii celor second-hand din import.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO