Companii

Impactul pandemiei asupra pieţei berii: PET-ul a revenit pe creştere după cinci ani de declin, în timp ce sticla a pierdut teren. România a consumat anul trecut 16,75 milioane de hectolitri de bere, respectiv peste 7 litri lunar per capita

Impactul pandemiei asupra pieţei berii: PET-ul a revenit...

Autor: Cristina Roşca

02.12.2021, 19:00 165

În 2020, primul an de pandemie de COVID-19, când oamenii au stat mai mult acasă, iar industria HoReCa a fost închisă o bună perioadă, în timp ce în res­tul timpului a funcţionat cu restricţii, con­sumul de bere total a crescut uşor, însă s-a schimbat tipul de ambalaj pre­ferat. Mai exact, consumul de bere a ajuns la 16,75 milioane de hectolitri, în ur­care uşoară - de 0,5% în volum - faţă de 2019.

Totuşi, se pot remarca alte schimbări, precum tipul de ambalaj preferat, astfel că PET-ul a revenit pe creştere după cinci ani de declin, în timp ce sticla a pierdut teren.

„După o creştere constantă, de pes­te 5 pp în ultimii cinci ani, sticla a scă­zut în 2020 faţă de 2019 cu 2,6%. În contextul pandemiei de COVID-19, mulţi români au optat pentru am­ba­laje de unică folosinţă. Astfel, sti­cla nereturnabilă (cea la 330 ml - n.red.) a înregistrat o creştere de 58% în 2020 faţă de 2019, iar amba­la­jul tip PET a postat un avans de 2,2%, după cinci ani de scădere cons­tan­tă“, arată raportul Asociaţiei Be­rarii Româ­niei. Mai exact, sticla de plas­­tic (PET) pierduse 9 pp din 2015 pâ­nă în 2019, pentru a reveni pe plus în pan­demie. Totodată, berea amba­la­tă la doză a crescut anul trecut cu 1,7 pp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO