În 2020, primul an de pandemie de COVID-19, când oamenii au stat mai mult acasă, iar industria HoReCa a fost închisă o bună perioadă, în timp ce în restul timpului a funcţionat cu restricţii, consumul de bere total a crescut uşor, însă s-a schimbat tipul de ambalaj preferat. Mai exact, consumul de bere a ajuns la 16,75 milioane de hectolitri, în urcare uşoară - de 0,5% în volum - faţă de 2019.
Totuşi, se pot remarca alte schimbări, precum tipul de ambalaj preferat, astfel că PET-ul a revenit pe creştere după cinci ani de declin, în timp ce sticla a pierdut teren.
„După o creştere constantă, de peste 5 pp în ultimii cinci ani, sticla a scăzut în 2020 faţă de 2019 cu 2,6%. În contextul pandemiei de COVID-19, mulţi români au optat pentru ambalaje de unică folosinţă. Astfel, sticla nereturnabilă (cea la 330 ml - n.red.) a înregistrat o creştere de 58% în 2020 faţă de 2019, iar ambalajul tip PET a postat un avans de 2,2%, după cinci ani de scădere constantă“, arată raportul Asociaţiei Berarii României. Mai exact, sticla de plastic (PET) pierduse 9 pp din 2015 până în 2019, pentru a reveni pe plus în pandemie. Totodată, berea ambalată la doză a crescut anul trecut cu 1,7 pp.