Companii

Howard Johnson ataca toate stelele de la trei in sus

08.10.2003, 00:00 24

Situat exact in centrul capitalei, hotelul Howard Johnson Grand Plaza - fostul Dorobanti, renovat cu 20 de milioane de dolari intr-un hotel de patru stele- se pregateste sa debuteze pe piata hoteliera cu o strategie aparte: tinta vor fi nu numai clientii de patru, ci si cei de trei si cinci stele.


Hotelul va fi deschis peste o luna si, cel putin pentru inceput, strategia de pret a hotelului este de a atrage atat clientii cu venituri mari, in special turisti sau oameni de afaceri straini, dar si o parte din cei orientati pe segmentul de trei stele.


"Tarifele noastre vor avea un nivel mediu, iar clientii vizati vor fi in principal oamenii de afaceri care vor servicii de cea mai mare calitate si care prefera brandul Howard Johnson, dar si clientii <<cu buget limitat>>, care alegeau de obicei un hotel de trei stete, dar care acum vor putea veni la noi", a spus Antony Kuhnen, manager general al hotelului.


Potrivit spuselor lui Kuhnen, pretul unei camere standard la hotel este cuprins intre 149 de euro plus TVA si 169 de euro, iar al unui apartament intre 209 si 229 de euro.


Dincolo de strategia de pret a conducerii, Howard Johnson are din start un avantaj in fata celorlalte hoteluri, chiar si cele de cinci stele: faptul ca este situat in centrul orasului.


"Locatia este cel mai mai mare atu pe care il avem in fata concurentilor. De altfel, si sloganul hotelului - <<Center of the city included>> - subliniaza acest avantaj", spune Kuhnen.


Avand 18 etaje, 285 de camere, opt sali de conferinta, doua restaurante o parcare subterana, Howard Johnson Grand Plaza va incepe activitatea la sfarsitul lunii noiembrie, urmand ca in februarie anul viitor sa aibe loc inaugurarea oficiala. Numarul de angajati este de circa 300 de persoane.


In aceste conditii, conducerea hotelului se asteapta ca la sfarsitul anului viitor gradul de ocupare al hotelului sa ajunga in jur de 60%. Hotelurile Marriott si Crowne Plaza, clasificate la categoria de cinci stele, au in prezent un grad de ocupare de 64%, respectiv 67%.


In Bucuresti exista in prezent opt hoteluri de patru stele cu un total de 923 de camere. Cu cele 285 de camere, Howard Johnson va ocupa primul loc, cu o cota de 30,8%, urmand Sofitel (22%), Lido (12,8%), Majestic (12,3%), potrivit unor date publicate de Federatia Industriei Hoteliere din Romania (FIHR).


Cele opt sali de conferinta ale hotelului Howard Johnson au o capacitate totala de 600 de persoane, iar dintre cele doua restaurante, unul are specific mediteraneean, iar celalalt - restaurant Teppanyaki - are specific japonez.


Hotelul este orientat pe segmentul de business existand si posibilitatea de a inchiria spatii de birouri cu o suprafata totala de 2.400 de mp.


Mobilierul din interior este importat din Franta, de la firma Ligne Roset, si a fost special proiectat si realizat pentru hotel.


Howard Johnson Grand Plaza este in proprietatea S.C. Grand Plaza SA, fosta societate Dorobanti SA. Kuhnen nu a dat publicitatii actionarii Grand Plaza, ci doar a spus ca este vorba de mai multe persoane fizice.


Compania nu este listata la bursa, dar Kuhnen nu exclude aceasta posibilitate in viitorul apropiat.


Lucrarile de modernizare ale hotelului au durat patru ani, mai mult decat era prevazut initial, iar intarzierea s-a datorat realizarii in prealabil a unor lucrari de consolidare a cladrii.


Din cele 20 de milioane de dolari care au fost investite in aceasta afacere, o parte a provenit dintr-un credit sindicalizat acordat de BRD-SocGen si Alpha Bank Romania, acordat pe perioada de opt ani.


Romania este prima si singura tara din Sud-Estul Europei unde a fost vanduta o licenta Howard Johnson, iar Kuhnen spune ca lantul urmareste mai intai sa-si consolideze pozitia pe piata romaneasca, dupa care va aborda si alte tari vecine.


Tot sub marca Howard Johnson va intra si hotelul Turist din capitala, care va fi de asemenea renovat, spune Kuhnen. Dupa finalizarea lucrarilor, hotelul Turist, care avea doua stele, va fi inclus la categoria de trei stele si va functiona sub o franciza a lantului Howard Johnson.


Lantul hotelier Howard Johnson face parte din grupul Cedant Corporation, cel mai mare lant hotelier in regim de franciza din lume. Sub marca Howard Johnson exista in prezent peste 500 de locatii, in 16 tari.


Howard Johnson Grand Plaza este cea mai inalta clasificare dintre cele patru diviziuni ale lantului international, celelalte trei fiind Howard Johnson Hotel, Howard Johnson Inn si Howard Johnson Express Inn.


Antony Kuhnen a fost numit manager general al hotelului la inceputul anului trecut si anterior a lucrat pentru hotelul Sofitel. El are o experienta de 40 de ani in industrie, iar in Romania este de sase ani. A trait pana acum pe trei continente, inclusiv in Arabia Saudita. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO