Companii

Henkel avanseaza cu toate diviziile o data: plus 15%

28.02.2005, 00:00 31

Compania de bunuri de larg consum si adezivi Henkel, care produce detergentii Persil si deodorante Fa, si-a continuat anul trecut ritmul alert de crestere pe piata romaneasca, apropiindu-se de o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro.


Astfel, filiala din Romania a producatorului german a raportat o cifra de afaceri de 2.360 de miliarde de lei (58 mil. euro) pentru anul 2004, fata de 1.890 de miliarde de lei (50 mil. euro) in 2003, aceasta insemnand un ritm de crestere de 15% in euro, dupa cel de 17% inregistrat in anul precedent.


Sumele includ si divizia de adezivi, Henkel Bautechnik Romania, care opereaza o fabrica inaugurata in urma cu cinci ani la Bucuresti.


Rezultatele companiei au venit in contextul in care piata bunurilor de larg consum in ansamblu a crescut anul trecut ca urmare a expansiunii retelelor de comert modern si a cresterii puterii de cumparare a populatiei.


"Cresterea se datoreaza aportului tuturor diviziilor - de detergenti, produse de curatat, produse cosmetice, adezivi si tehnologii", a transmis compania. Henkel a intrat pe piata romaneasca in anul 1994, ajungand la un portofoliu de 30 de marci. Compania are 300 de angajati in Romania din cei peste 50.000 ai grupului, la nivel global.


Compania nu a dat publicitatii si rezultatele nete pentru 2004, insa, potrivit informatiilor de pe site-ul Ministerului de Finante, pierderile Henkel Romania au crescut in 2003 la 4,5 mil. euro, fata de circa 900.000 mil. euro in anul anterior.


Henkel Bautechnik, in schimb, a raportat in 2003 un profit net de 1,4 mil. euro, dublu fata cel din 2002. Pe piata detergentilor de rufe Henkel vinde in Romania Persil, Perwoll, Rex, avandu-i ca si concurenti pe rivalul american Procter & Gamble (Ariel, Tide, Bonux) si cel anglo-olandez Unilever (Dero, Omo).


Pe piata produselor de curatat vase, marca Pur a companiei Henkel este lider de piata, fiind urmata de Axion (Colgate-Palmolive) si Fairy (P&G). Henkel mai vinde in Romania produsele de curatat toaleta Bref, detergentii de geamuri Clin si inalbitorii Silan.


Consumul de detergenti si produsele de curatat a avansat anul trecut cu circa 14% in volum, fiind cele mai dinamice segmente ale pietei de bunuri de larg consum.


Henkel este un jucator puternic si pe piata cosmeticelor cu marcile Fa, Palette, Taft, Gliss, Schauma si Bac, principalii concurenti fiind tot multinationalele de bunuri de larg consum.


Dintre acestea, Unilever, producatorul detergentilor Dero si al margarinei Rama, a raportat pentru 2004 o crestere cu 4% a cifrei de afaceri la 95,3 milioane de euro.


Procter & Gamble a realizat anul trecut afaceri de aproape 150 de milioane de dolari (121 mil. euro), fata de 120 de milioane in 2003 (106 mil. euro), cu 15% mai mult in euro. Divizia de adezivi Henkel Bautechnik este prezenta cu marcile Moment, Super Attack, Pritt, Ceresit, Loctite si Teroson.


Henkel Romania face parte din compania Henkel Central and Eastern Europe (Henkel CEE), cu sediul la Viena, care este o divizie regionala a grupului de origine germana Henkel.


Henkel CEE a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,1 miliarde de euro, in crestere cu 14% fata de anul anterior. Compania, care include 29 de tari din regiune, a anuntat ca se va concentra pe Rusia, Ucraina si Serbia.


Grupul Henkel cu sediul la DYsseldorf a raportat vanzari de 10,6 miliarde de euro, cu 12,3% mai mult decat in 2003.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO