Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 mil. lei şi 19 milioane de litri, dar pandemia venit să întrerupă această perioadă.
Grupul olandez Heineken controlează aproape jumătate (47%) din vânzările în volum de pe piaţa de cidru, fiind lider detaşat. Compania are în portofoliu branduri precum Strongbow, Cidru Mândru şi Old Mout Cider, primul fiind lider în vânzări după volume.
Poziţia de forţă pe care Heineken o are pe această piaţă vine şi ca urmare a faptului că gigantul a fost cel care a deschis apetitul românilor pentru băutura realizată în mod normal din fermentarea merelor. Mai exact, în 2015 olandezii deschideau oficial piaţa de cidru din România prin lansarea Strongbow. Apoi Heineken şi-a dezvoltat portofoliul, lansând chiar şi branduri locale precum Cidru Mândru sau Livada Secretă. La acesta din urmă compania a renunţat între timp din datele ZF.