Companii

Heineken controlează aproape jumătate din vânzările de cidru, dar cota de piaţă a scăzut faţă de primii ani când olandezii au deschis această piaţă

Heineken controlează aproape jumătate din vânzările...

Autor: Cristina Roşca

11.01.2021, 19:45 267

Vânzările de cidru s-au dublat în trei ani la aproape 300 mil. lei şi 19 milioane de litri, dar pandemia venit să întrerupă această perioadă.

Grupul olandez Heineken contro­lează aproape jumătate (47%) din vânzările în volum de pe piaţa de cidru, fiind lider detaşat. Compania are în por­tofoliu branduri precum Strongbow, Cidru Mândru şi Old Mout Cider, primul fiind lider în vânzări după volume.

Poziţia de forţă pe care Heineken o are pe această piaţă vine şi ca ur­mare a faptului că gi­gantul a fost cel care a deschis apetitul româ­ni­lor pentru băutura reali­zată în mod normal din fer­mentarea merelor. Mai exact, în 2015 olan­dezii deschideau oficial piaţa de cidru din Ro­mâ­nia prin lansarea Stron­gbow. Apoi Heineken şi-a dezvoltat portofoliul, lansând chiar şi branduri locale precum Cidru Mândru sau Livada Secretă. La acesta din urmă compania a renunţat între timp din datele ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO