Companii

Guma de mestecat Wrigley s-a intins cu inca 30% in primul trimestru

08.05.2001, 00:00 25



In primul trimestru al acestui an, romanii au consumat cu 30% mai multa guma decat in aceeasi perioada a anului 2000, sustin oficialii companiei Wrigley, care detinea la sfarsitul anului 2000 o cota de 93% din piata romaneasca de profil.

Pentru acest an este estimata o crestere care sa fie cel putin egala cu cea de anul trecut, cand volumul vanzarilor a crescut cu 14% fata de 1999.

Wrigley Romania a avut in 2000 o cifra de afaceri de 420 miliarde de lei (circa 21 milioane de dolari) si un profit operational de 67 miliarde de lei, cu 14% mai mult decat in 1999, sustine managerul companiei.

"In randul celor peste 100 de state in care compania Wrigley este prezenta, din punct de vedere al volumelor vandute, Romania a ocupat in anul 2000 pozitia 12. Aceasta clasare nu ia in calcul consumul pe cap de locuitor, ci doar volumele totale comercializate pe piata", spune Georgescu.

In 2001, compania vrea sa lanseze in Romania patru noi produse, dintre care doua sortimente din gama Orbit pentru copii (Classic si Tropical) sunt prezente pe piata din martie.

"Reactia consumatorilor pentru aceste produse nou lansate pe piata este incurajatoare: ponderea vanzarilor este de 7% din total", sustine Georgescu.

Cel mai popular brand al companiei pe piata romaneasca este Orbit, cu o cota de piata de 61%, conform unui studiu realizat de AC Nielsen. Un procent mai mic de consumatori agreeaza produsele Airwaves (11%), Winterfresh (9%), Hubba Bubba (6%) si marcile clasice - Spearmint, Juice Fruit si Double Mint (toate cu 6%).

Din cauza dezvoltarii puternice pe care a inregistrat-o piata romaneasca a gumei de mestecat, Wrigley este interesata sa construiasca o fabrica in Romania, in care va investi intre 30 si 50 de milioane de dolari. Capacitatile de productie vor fi folosite si pentru export, sustin reprezentantii companiei.

Investitiile realizate pana acum in Romania sunt de 5,5 milioane de dolari, iar planurile pe termen scurt vizeaza o investitie de 2 milioane de dolari intr-un nou sediu, sustin oficialii companiei.

Reteaua proprie de distributie a companiei este alcatuita din aproximativ 500 de agenti de vanzare, condusi de 122 de oameni care au menirea de a se ingriji de modul de prezentare a celor 26 de tipuri de guma.

Oriunde te invarti, la orice chiosc din centrul Bucuresti-ului sau de la marginea Botosaniului, dai peste guma de mestecat Wrigley.

Cum se explica aceasta acoperire de invidiat pentru orice alt produs alimentar ?

"Strategia noastra este ne plasam produsele in locuri usor vizibile consumatorilor, in principiu la nivelul ochilor.

Desi in unele cazuri au existat vanzatori care s-au impotrivit plasarii gumei de mestecat in aceste locuri, au inteles ca acesta strategie de amplasare a produselor este benefica si pentru vanzarile lor", sustin reprezentantii Wrigley.

Fiecare agent de vanzare este instruit timp de doua saptamani prin participarea la activitatea de distributie alaturi de unul dintre agentii experimentati ai firmei.

In acest moment, reteaua de distributie cuprinde peste 102.000 puncte de vanzare.

Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata AC Nielsen, cea mai mare vanzare a acestor produse se realizeaza in magazinele alimentare (64%) si la chioscuri (30%). Produsele sunt mai putin cautate in supermarket-uri (5%) si in bufeturi (1%).

Un element de baza al strategiei de dezvoltare a companiei este sustinerea marcilor prin publicitate, filosofia acesteia fiind "mesaj scurt si cat mai des".

Rezultatul acestei "politici este ca patru din cinci consumatori isi aduc aminte de spoturile Wrigley. In 2000, compania s-a situat pe locul noua in topul companiilor consumatoare de publicitate, suma investita pentru sustinerea mediatica a produselor fiind de 4,7 mil. $, conform informatiilor furnizate de AGB Data Research.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO