Companii

Grupul Sabanci are 6 mil. euro pentru alte 15 magazine Teknosa

12.12.2007, 19:57 20

Teknosa, retailerul de electronice si electrocasnice detinut de grupul turc Sabanci, va investi anul viitor 9 milioane de dolari (6,1 milioane de euro) in extinderea retelei de magazine din Romania cu inca 15 unitati.
Compania, care a ahizitionat anul trecut 51% din actiunile Primex, operatorul retelei de profil Cosmo, a deschis in primul an de activitate pe piata interna doua magazine Teknosa in Bucuresti si alte 5 in teritoriu in urma unei investitii de 5,6 milioane de dolari (3,8 milioane de euro) si urmareste pentru anul viitor o cota de piata pana la 8%. Reteaua include si alte 44 de magazine sub brandul Cosmo, cu acoperire in partea de vest a tarii.
"Obiectivul nostru pentru 2008 este de a detine aproximativ 7-8% din piata electrocasnicelor, procent pe care il putem atinge prin investitiile viitoare si tinand cont de faptul ca piata pe care activam este una competitiva si ca brandul nostru este unul tanar in Romania", a declarat Gy?rgy B?ba, Director General Primex.
Pentru anul in curs compania si-a reestimat tinta pentru cifra de afaceri la 40 de milioane de dolari (27,3 milioane de euro) in crestere cu 20% comparativ cu nivelul de aproximativ 22,5 milioane de euro inregistrat in 2006. La inceputul anului reprezentantii companiei au estimat ca afacerile vor ajunge in acest an la 50 de milioane de euro.
"Suntem multumiti de rezultatele obtinute in primul an pe piata din Romania. Este adevarat ca, raportandu-ne la piata de electro din tarile Europei de Vest, Romania se afla inca la inceput din punctul de vedere al gamei de produse tehnologice, iar la nivelul serviciilor acordate clientilor inca este loc de imbunatatiri", a spus B?ba.
In rand cu trendul consemnat in piata, reprezentantii Teknosa au declarat ca in acest an cele mai mari cresteri ale vanzarilor au avut loc in segmentul IT, GSM si consumer electronics, care include televizoare cu plasma si LCD.
"Piata de electro din Romania are in continuare un mare potential de dezvoltare pentru companiile care activeaza in acest domeniu. Consider ca strategiile de nisa reprezinta o varianta de succes pentru jucatori, tocmai pentru ca exista nise care nu au fost inca exploatate", a declarat B?ba.
Compania se afla, in functie de cifra de afaceri, pe locul 5 in topul retailerilor de electrocasnice, in urma Altex, Domo, Flamingo si Rombiz.
In Turcia, piata de origine, Teknosa detine o cota de piata de 12% si o retea de retail de 213 magazine care insumeaza o suprafata de retail de 65.000 de metri patrati. Afacerile pentru anul in curs in Turcia si Romania au fost estimate cumulat la mai mult de 1 miliard de dolari ( 680 de milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO