Companii

Grupul german Otto intra pe piata vanzarilor prin catalog, tintind o cota de 50%

18.09.2006, 19:41 201

Grupul german Otto, principalul operator mondial de vanzari prin intermediul cataloagelor, a intrat pe piata romaneasca, odata cu lansarea primului catalog, sub brandul Schwab.
"Piata romaneasca de vanzari prin catalog are un potential de cel putin zece milioane de euro, din care Otto isi doreste cel putin 50%. Romania este o piata de mare interes nu numai pentru marii retaileri, ci si pentru jucatorii mondiali specializati pe celelalte canale de distributie, iar vanzarea la distanta este principalul canal de acest gen", a declarat Ramona Stanciulescu, administratorul Adra Retail, parte a grupului RTC, firma care va derula pe piata locala operatiunile Otto.
Catalogul Schwab contine peste 1.700 de produse de imbracaminte, incaltaminte si articole pentru casa, care pot fi comandate prin intermediul call-center-ului companiei sau online si livrate la domiciliul clientului. Taxa de livrare este de 10 de lei, indiferent de numarul de produse comandate. Perioada de livrare este de maxim trei saptamani de la plasarea comenzii, toate articolele fiind aduse din Germania.
"Piata romaneasca este acum suficient de matura pentru ca un lider mondial ca Otto sa isi extinda operatiunile aici. Obiceiurile de cumparare ale romanilor devin din ce in ce mai asemanatoare cu cele ale membrilor Uniunii Europene, cumparatorul fiind mai sofisticat, mai ocupat si mai comod", a spus Stanciulescu.
Potrivit reprezentantului Adra Retail, cumparaturile pe Internet sunt o metoda deja familiara romanilor, iar cele din catalog vin ca o completare a facilitarii unor activitati de cumparare. Anul viitor grupul german va lansa in Romania si catalogul sau principal, Otto, editat de doua ori pe an, care contine peste 100.000 de produse.
Pe plan mondial, compania are, in afara de cataloagele principale, alte 60 de cataloage de produse specializate. Grupul Otto a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 15 miliarde de euro. Compania se afla in plin proces de extindere a operatiunilor sale in Europa Centrala si de Est, unde este prezenta in Ungaria, Cehia, Polonia si Grecia.
Otto este al doilea grup de profil care se extinde in Romania, dupa compania germana Quelle, care a intrat pe piata autohtona anul trecut. Quelle a anuntat recent ca va incepe crearea unui lant de magazine in franciza, dupa ce cifra de afaceri a diviziei din Romania a depasit cu mult asteptarile.
Astfel, conducerea firmei mizeaza in acest an pe un nivel de 7 mil. euro, fata de estimarile initiale de 2,8 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO