Companii

Grupul german Bosch are în plan noi investiţii de 100 mil. euro în 2021 şi recrutează mai multe sute de angajaţi

Grupul german Bosch are în plan noi investiţii de 100...

Autor: Bogdan Alecu

26.05.2021, 07:10 705

Bosch a investit în România în 2020 aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 de milioane de euro) în anul 2020, în special pentru a continua dezvoltarea unităţilor de producţie pentru soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro în 2020.

Investiţiile trebuie calculate pe o perioadă de 2-4 ani, iar media dintre anii 2018 şi 2020 a fost de 100 mil. euro anual. „Investiţiile de 487 mil. lei sau 100 mil. euro într-un an complicat precum 2020 au fost realizate pentru a continua misiunea şi pentru a da un semnal că Bosch con­ti­nuă drumul. Rămâne de văzut dacă va fi de 100 mil. euro sau sub anul acesta“, a spus Mihai Boldijar, director gene­ral al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul Grupului Bosch în România.

Bosch recrutează în prezent 133 de oameni pentru fabica de la Blaj, potrivit informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) şi 250 pentru fabrica de la Jucu, judeţul Cluj, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Cluj.

„Acum putem spune că recrutăm ce posturi avem scoase la concurs pe siteurile AJOFM, dar nu putem comunica o cifră totală deoarece numărul poate varia. Spre exemplu poate exista şi o cerere pentru Timişoara în cursul anului, iar acolo din nou vorbim de sute de noi posturi. Şi centrul de inginerie din Cluj poate avea posturi noi scoase la concus deoarece vor veni proiecte noi. Putem spune că în 2021 vom avea sute de noi angajaţi“, a spus directorul Robert Bosch.

Grupul Bosch a încheiat anul fiscal 2020 pe piaţa locală cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO