Companii

Grupul Essa a încheiat anul 2020 cu afaceri de 15 mil. euro, plus 5%. Eugen Saulea, fondatorul companiei: „Ne propunem să atingem afaceri de 17 mil. euro la finalul acestui an”

Eugen Saulea, fondatorul companiei Essa Group

Eugen Saulea, fondatorul companiei Essa Group

Autor: Alexandra Cepăreanu

10.03.2021, 16:41 188

Essa Group, companie ce oferă servicii de merchandising şi de recrutare de personal, şi-a majorat cifra de afaceri cu 5% la finalul anului 2020, comparativ cu anul 2019, ajungând astfel la afaceri de 15 milioane de euro, iar pentru anul în curs reprezentanţii companiei au ca ţintă atingerea unei cifre de afaceri de 17 mil. euro.

„Ne propunem să atingem o cifră de afaceri 17 milioane euro anul acesta, dar din punct de vedere al profitului, cu siguranţă acesta va fi procentual sub nivelul anilor trecuţi. Intenţionăm să reinvestim profitul în creşterea şi consolidarea serviciilor curente”, a spus pentru ZF Eugen Saulea, fondatorul companiei Essa Group.

Grupul ESSA, înfiinţat acum un deceniu, deţine trei divizii, respectiv cea de merchandising -  care are o pondere de peste 60% în business -, structura de leasing personal (peste 15%) şi structura de programe şi proiecte de tip BTL (aproximativ 23%).

„Ponderea punctată pentru fiecare divizie în parte se referă la perioada de dinainte de pandemie. În urma pandemiei începută anul trecut, primele programe închise au fost cele de BTL, respectiv proiectele ce implicau prezenţa promoterilor în punctele de vânzare, cu sesiuni de degustare şi de informare.”

De asemenea, anul trecut, numărul de persoane angajate prin intermediul Essa a crescut cu aproximativ 8,2% în 2020, faţă de 2019, an în care compania declara 1.518 angajaţi permanenţi.

„La finalul anului trecut erau circa 1.643 de angajaţi cu contracte de muncă. O creştere semnificativă am avut din comenzile de leasing personal aferente lunilor martie, aprilie şi decembrie. Cele trei luni au reprezentat peste 70% din volumul comenzilor adiţionale care au fost generate peste structura permanentă a agenţiei. În intervalul 18 martie – 24 aprilie, variaţia de personal a fost de 25%, mai exact de 342 angajaţi, totul datorită cadrului generat de criza pandemică. Nu a existat o predictibilitate în ceea ce priveşte necesarul de personal.”

În ceea ce priveşte aportul mediului online în activitate pe care o desfăşoară grupul Essa, Eugen Saulea a adăuga că mediul online a fost şi în trecut o sursă importantă pentru afacere, care a contribuit la popularea bazelor de date cu aplicaţii conform profilului solicitat de către parteneri.

„În ceea ce priveşte selecţia candidaţilor, pentru primele luni din pandemie am apelat la mediul online însă ulterior s-a revenit la soluţia clasică face to face. În schimb, pentru serviciile de BTL tranziţia către online a fost obligatorie. S-a renunţat la mecanică simplă de activare în store şi au fost customizate campaniile în online, cele cu mecanici ce includ o comunicare virtuală între brand şi consumator. Comunicarea dintre părţi se face exclusiv în online, indiferent dacă discutăm despre strategii de business sau doar despre procese simple de recrutare şi selecţie.”

Anul acesta, compania are în plan să investească aproximativ 2 milioane de euro în consolidarea şi creşterea serviciilor cerute de la declanşarea crizei sanitare, cum ar fi leasingul de personal pentru serviciile de curăţenie şi igienizare, picking pentru comerţul online, serviciile de management POSM-uri sau serviciile de tip lucrător comercial.

„Investiţiile vor fi în logistica necesară implementării proiectului, dar şi în formarea echipelor. Proiectul implică o trecere la alt nivel a structurii logistice, în gestiunea programelor de transport şi implementare POSM-uri (materiale de comunicare). În primul rând, depozitul central va fi unul mai generos decât cel prezent, capacitatea de stocare şi manipulare crescând la peste 10.000 mp. Totodată, investiţie necesită şi cele peste 20 de depozite regionale, aici referindu-mă la dotarea lor cu instrumentele necesare unei activităţi complexe de gestiune şi manipulare.”

În plus, creşterea capacităţii de transport reprezintă un alt obiectiv al companiei. „Dacă astăzi garantăm partenerilor o livrare cu implementare de POSM în 24 ore la nivel naţional, acelaşi termen va trebui menţinut în continuare, dar la volume mult mai mari.

Fondatorul Essa consideră că anul 2021 va unul mai greu decât 2020, deoarece criza va fi una financiară, mai greu de susţinut decât cea pandemică.

„Consumatorii dau deja semne că vor fi mai cumpătaţi în ceea ce priveşte coşul de achiziţii. Avem parte şi de scumpiri la început de an, cuantumul fiind mai mare decât procentul de creştere a salariului minim pe economie - coş mai mic cu acelaşi buget. În contextul scăderii vânzărilor, partenerii Essa au dispus deja o recalibrare a normativelor în reţelele ce au înregistrat scăderi semnificative (avem parteneri cu scăderi de peste 20% în anumite reţele din segmentul Modern Trade). Este clar pentru noi că vom putea asigura o creştere a volumelor doar prin inovaţie şi sau servicii noi”, a mai spus Eugen Saulea.

El a adăugat că nu exclude varianta de a deschide filiale în Bulgaria şi Moldova, în următoarele 12 – 24 luni, deoarece pe aceste două pieţe există deja cerere de servicii de la partenerii actuali ai companiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO