Companii

Grupul Bosch a ajuns la afaceri de aproape 450 mil. euro în România în 2020, în ciuda pandemiei

Grupul Bosch a ajuns la afaceri de aproape 450 mil. euro...

Autor: Bogdan Alecu

25.05.2021, 13:52 267

Bosch a încheiat anul fiscal 2020 cu vânzări consolidate în valoare de aproape 2,2 miliarde de lei (448 de milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ trei procente în comparaţie cu anul precedent. Vânzările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.

„În 2020, Grupul Bosch în România a obţinut rezultate financiare notabile, în ciuda efectelor pandemiei de coronavirus şi a scăderii producţiei în domeniul auto”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul Grupului Bosch în România. „De fapt, am avut rezultate mai bune decât ne aşteptam iniţial, datorită efortului remarcabil depus de întreaga noastră organizaţie, angajamentului extraordinar şi rezilienţei angajaţilor noştri, dar şi datorită colaborării strânse cu partenerii noştri”, a continuat Boldijar. Cu un prim trimestru foarte bun, Bosch în România a început cu succes anul 2021. „În pofida mediului de piaţă provocator, prognoza noastră pentru anul fiscal curent în România rămâne pozitivă”, a adăugat Boldijar. Compania implementează o gamă largă de măsuri pentru a se asigura că angajaţii sunt protejaţi împotriva infecţiei cu coronavirus şi pentru a-şi asigura continuitatea operaţiunilor sale. Numărul angajaţilor Bosch din România a ajuns la aproximativ 8.160, la 31 decembrie 2020.

Bosch îşi consolidează activităţile de producţie în România

Bosch a investit în România aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 de milioane de euro) în anul 2020, în special pentru a continua dezvoltarea unităţilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judeţul Cluj şi-a mărit capacitatea de producţie şi de depozitare, investind peste 85 de milioane de euro în 2020. Din grijă pentru sănătatea angajaţilor săi, Bosch a deschis recent, în colaborare cu autorităţile locale, un centru de vaccinare împotriva Covid-19 la fabrica sa din Cluj, contribuind astfel la limitarea efectelor şi răspândirii pandemiei. Centrul va permite accesul facil la vaccinarea voluntară pentru orice angajat Bosch care lucrează în zonă şi o rudă a acestuia, precum şi pentru furnizorii companiei şi personalul care lucrează la alte două companii din parcul industrial Tetarom III. În această unitate, Bosch produce, din 2013, printre altele, unităţi de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la condus şi parcare, care sporesc siguranţa rutieră şi confortul şoferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clienţilor internaţionali peste 250 de milioane de piese auto de înaltă calitate. În plus, fabrica din Blaj şi-a deschis în noiembrie 2020 propriul Centru Medical Bosch, în colaborare cu furnizorul de servicii medicale Elisa Med. Aceasta este prima unitate medicală Bosch din România care oferă servicii de sănătate, având o suprafaţă de 600 de metri pătraţi. Angajaţii Bosch şi membrii de gradul I ai familiilor acestora pot beneficia de o gamă largă de servicii. Fabrica din Blaj produce senzori pentru industria auto, dar şi elemente de înaltă tehnologie pentru sectorul industrial. În plus, fabrica din Blaj a devenit în 2020 unitatea principală Bosch la nivel global pentru senzori de detonaţie.

Bosch continuă să îşi concentreze strategia asupra domeniilor importante pentru viitor, acordând importanţă practicilor comerciale sustenabile. Compania utilizează o varietate de pârghii, inclusiv îmbunătăţirea eficienţei energetice a fabricilor şi clădirilor sale de birouri, generarea internă de energie şi implementarea soluţiilor tehnologice care fac producţia eficientă din punct de vedere al resurselor. Pentru acest obiectiv, Bosch a implementat diverse proiecte de eficienţă energetică în unităţile sale de producţie din Cluj şi Blaj, cum ar fi soluţiile de monitorizare a consumului de energie, care asigură monitorizarea şi raportarea energiei în timp real, achiziţionarea de energie electrică 100% din surse regenerabile şi înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED. În plus, unitatea de producţie din Blaj a început recent să producă propria energie verde, prin instalarea mai multor panouri fotovoltaice în fabrică, făcând astfel următorul pas către producţia sustenabilă. Aceste panouri generează energie verde echivalentă cu consumul de energie electrică pe care îl au 50 de gospodării.

Extinderea activităţilor de dezvoltare în România

Bosch desfăşoară cu succes activităţi de dezvoltare în România din 2013. Centrul de Inginerie din Cluj a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. Tânără şi dinamică, locaţia din Cluj este locul în care ingineri talentaţi, specializaţi în software, hardware şi fiabilitate, lucrează la proiecte cu tehnologie de ultimă generaţie, precum conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată, inteligenţa artificială şi Internetul lucrurilor. În prezent, aproximativ 1.000 de angajaţi lucrează la Centrul de Inginerie din Cluj. În plus, Bosch intenţionează să-şi extindă campusul software cu o a doua clădire. Noua clădire modernă de birouri, care va fi finalizată, conform planului, în 2023, va fi conectată la facilităţile existente şi va sprijini continuarea dezvoltării locaţiei în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.

Dezvoltarea sectoarelor de activitate Bosch

În cadrul sectorului Soluţii de mobilitate, după o scădere a vânzărilor în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus, divizia Automotive Aftermarket s-a redresat în primul trimestru al anului 2021, depăşind creşterea pieţei. Anul acesta, divizia sărbătoreşte 100 de ani de la deschiderea primului service auto Bosch Service în 1921. Reţeaua de service Bosch includea în anul precedent peste 400 de service-uri auto în România. În plus, sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie a avut o evoluţie pozitivă anul trecut, deoarece divizia Bosch Termotehnică a înregistrat, în 2020, o creştere a vânzărilor de două cifre. Principalii factori de dezvoltare sunt noua gamă de centrale termice în condensare pe gaz pentru clădiri rezidenţiale, soluţiile pentru aer condiţionat nou lansate şi segmentul cazanelor industriale. Din 2007, divizia Bosch Service Solutions din Timişoara oferă servicii complete în 18 limbi clienţilor interni şi externi. Bosch în Timişoara desfăşoară mai multe programe pentru transformare digitală. Compania oferă soluţii software adaptate, utilizând tehnologii noi precum RPA (Robotic Process Automation) sau inteligenţa artificială, care elimină sarcinile repetitive şi sporesc calitatea şi eficienţa. Mai mult, Bosch a deschis anul trecut la Timişoara un nou centru strategic de achiziţii care se ocupă de gestionarea furnizorilor cheie şi negocierile de contracte. În 2021, pentru a susţine dezvoltarea constantă a operaţiunilor sale, Bosch Services Solutions intenţionează să angajeze peste 500 de persoane specializate în domenii precum dezvoltare software, IT Help Desk, customer service, controlling, contabilitate, achiziţii şi vânzări. În plus, sectorul de activitate Bunuri de larg consum a obţinut, de asemenea, rezultate bune în 2020. Divizia Scule electrice Bosch a înregistrat anul trecut o creştere puternică, de două cifre, în cadrul tuturor segmentelor de produse: scule electrice profesionale, pentru casă şi grădină, instrumente de măsurare şi accesorii. De asemenea, divizia a lansat anul trecut pe piaţa din România gama de scule profesionale echipate cu noua tehnologie BITURBO - motorul fără perii de înaltă performanţă, împreună cu bateriile ProCore18V. Cu această tehnologie, sculele electrice fără fir pot chiar să depăşească performanţele celor cu fir. Mai mult, BSH Electrocasnice a continuat tendinţa ultimilor ani, în ciuda pandemiei de COVID-19, reuşind o creştere de două cifre în 2020, atât pe segmentul de electrocasnice mari, cât şi pe cel de electrocasnice mici. Din 1999, BSH a vândut pe piaţa locală peste 5,4 milioane de aparate electrocasnice. În toamna anului 2020, compania a lansat campania globală de imagine #LikeABosch, care promovează tehnologii ce pot transforma orice utilizator într-un erou de zi cu zi, cu ajutorul soluţiilor inovatoare pentru o viaţă sănătoasă şi sustenabilă. Înregistrând un real succes, campania de imagine va continua în 2021 cu Chef Sorin Bontea în calitate de ambasador al mărcii pentru produsele electrocasnice Bosch în România. În sectorul de activitate Tehnologie industrială, divizia de vânzări Bosch Rexroth a fost partenerul principal al Conferinţei naţionale Factory 4.0 din România care a avut loc în 2020, cu obiectivul de promovare a avantajelor oferite de Industria 4.0. Compania este un partener de încredere pentru proiectele din domeniul eficienţei energetice, oferind clienţilor săi soluţii industriale inteligente cum este CytroBox, unitatea hidraulică compactă ce poate fi integrată cu uşurinţă în cadrul fabricilor  conectate şi necesită cu până la 80 de procente mai puţină energie decât sistemele de acţionare convenţionale.

Angajamentul Bosch pentru educaţie este în continuă creştere

Compania Bosch este implicată activ în proiecte educaţionale şi în susţinerea carierelor tinerelor talente. În 2020, Centrul de Inginerie Cluj, împreună cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, a deschis un nou program de masterat intitulat „Calcul de înaltă performanţă şi analiza volumelor mari de date”. Locaţia din Blaj a lansat Academia Bosch, un program dezvoltat în colaborare cu Universitatea din Târgu Mureş care oferă studenţilor o perspectivă largă cu privire la cele mai noi tendinţe din industria auto. În plus, fabricile Bosch din Cluj şi Blaj au inaugurat spaţii de studiu inspiraţionale, care stimulează colaborarea în instituţii de învăţământ precum Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia şi Universitatea de medicină, farmacie, ştiinţe şi tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş. De asemenea, unitatea de producţie Bosch din Cluj continuă colaborarea cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca prin dotarea unui laborator de Industrie 4.0, facilitând astfel formarea personalului calificat pentru viitor. În plus, aproximativ 500 de elevi au primit din 2013 o educaţie profesională orientată spre piaţă, fiind pregătiţi în domenii specifice la unităţile de producţie Bosch din Blaj şi Cluj, în cadrul sistemului şcoală duală. Bosch Service Solutions a lansat recent Academia de Controlling, un program intensiv, remunerat, pentru studenţii la masterat din domeniile finanţe, management, contabilitate şi informatică.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO