Companii

GroupM: România a avut în 2020 cea mai mică scădere a pieţei media dintre ţările Uniunii Europene

GroupM: România a avut în 2020 cea mai mică scădere a...

Autor: Roxana Rosu

17.12.2020, 12:30 225

Piaţa media din România a rezistat crizei din acest an, iar bugetele totale de publicitate investite s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel cu cel din 2019, cu cea mai mică scădere dintre ţările UE, respectiv de doar 0,1%, arată o analiză a GroupM.

“Evoluţia din timpul anului ne arată că piaţa locala şi-a revenit foarte repede după scăderea semnificativă din trimestrul al doilea (-30%), înregistrând o creştere de 15% în semestrul 2, superioară mediilor anuale precedente. Acest lucru ne face să privim cu încredere spre 2021, an in care estimăm o creştere de 3,4% a pieţei, generată în principal de Digital (+17.6%)”, spune Mihai Vişan, Head of Trading GroupM.

Cifrele înregistrate anul acesta pe piaţa locală reflectă tendinţele de la nivel global, mediile cele mai afectate fiind Outdoor & Cinema (-22.3%), respectiv Radio (-13.5%).

Presa şi-a accelerat trend-ul descendent de la -8% la -14%, ajungând la o cotă de piaţă marginală de 2,2%.

Digitalul a reuşit o creştere estimată de 4,8%, ajungând la o cotă de piaţă de 19,8% (respectiv 21,7%, dacă includem şi extensiile digitale ale mediilor tradiţionale), susţinută de campaniile de e-commerce ale jucătorilor tradiţionali şi ale business-urilor mici si mijlocii care s-au adaptat rapid la noul climat.

Televiziunea, mediul care atrage în continuare cele mai multe investiţii, a crescut cu 2,8%, menţinându-şi astfel poziţia dominantă, cu o cotă de piaţă de 65%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO