Companii

Grampet, grup feroviar şi operator logistic privat, deţinut de Gruia Stoica, îşi extinde activitatea pe piaţa din Slovenia. Activitatea diviziei de transport feroviar de marfă atinge zece ţări din regiune

Grampet, grup feroviar şi operator logistic privat,...

Autor: Cristina Bellu

25.02.2021, 11:14 396

Grupul Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi Europa Centrală şi de Sud-Est, controlat de Gruia Stoica, anunţă lansarea operaţiunilor în Slovenia, extinzându-şi astfel activitatea diviziei de transport feroviar de marfă la zece ţări din regiune.

„Primele săptămâni de activitate în Slovenia au generat rezultate foarte bune, în linie cu perspectivele întregii activităţi de transport internaţional de marfă din cadrul Grupului”, spune Gruia Stoica, Preşedintele Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român.

Divizia, care include operatorii Grup Feroviar Român, Train Hungary Budapesta, Train Hungary - Sucursala Zagreb, Bulgarian Railway Company, Eurorail Logistcs doo Serbia, Grampet Cargo Austria şi Train Hungary – sucursala Ljublijana, oferă soluţii logistice prin intermediul unei flote de aproximativ 20.000 vagoane şi 400 locomotive.

„În ansamblu, aceşti operatori generează o parte importantă din cifra noastră anuală de afaceri, cele mai importante rezultate fiind înregistrate în Ungaria, Croaţia şi Bulgaria, unde creştem susţinut, de la an la an”, continuă Gruia Stoica.

În 2013, Grupul a preluat uzina de vagoane Debrecen Vagongyár din Ungaria, cu activitate pe piaţa reparatorie de material rulant. Recent, compania a anunţat achiziţionarea terenului de 28 de hectare pe care se află fabrica, la preţul de 6,5 milioane de euro. Această investiţie face parte din planul ambiţios de 14 milioane de euro pe care Grupul vrea să îi investească în următorii cinci ani în dezvoltarea fabricii.

„Suntem optimişti că există oportunităţi importante de consolidare şi creştere regională în următorii ani, în contextul marilor proiecte de infrastructură anunţate la nivel european şi al reaşezării lanţurilor globale de distribuţie post-pandemie. Obiectivul financiar este să creştem contribuţia diviziei noastre internaţionale la 30% din cifra de afaceri anuală în următorii cinci ani, atât prin consolidarea activităţilor existente, cât şi prin intrarea pe noi pieţe”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO