Companii

GlaxoSmithKline vrea sa vanda vitamine de 7,5 mil. dolari

25.10.2004, 00:00 36

GlaxoSmithKline, liderul pietei romanesti a medicamentelor, estimeaza ca va avea vanzari de aproximativ 7,5 milioane de dolari ale pricipalelor brandurilor ale sale de vitamine si suplimente nutritive-Eurovita, Vitamax si Ascovit.
Piata romaneasca de vitamine, suplimente minerale si tonice este estimata la 27 milioane de dolari anual, si are o crestere anuala de aproape 14%, conform datelor Cegedim. In perioada iunie 2003-iulie 2004, numarul de unitati consumate anual in aceasta piata este estimat la aproximativ 23 de milioane de cutii. Raportat la nivelul de acum 5 ani, consumul valoric a crescut cu 50%.
Liderul pietei de vitamine din Romania este brandul Eurovita, cu o cota de 12% din piata (Cegedim). Reprezentantii GSK estimeaza ca Eurovita va avea vanzari de 4 milioane de dolari, iar marcile Vitamax si Ascovit, vor obtine vanzari de 3,5 milioane dolari. In anul 2003, gama Eurovita, care are 14 produse, a avut vanzari de 3,4 milioane de dolari.
Investitiile in largirea gamei de vitamine vor continua, acesta fiind unul din obiectivele principale ale GSK, sustin reprezentantii companiei. Anul acesta, in gama Eurovita au fost introduse doua produse noi: Eurovita Artromin si Eurovita pentru par si unghii.
Majoritatea consumatorilor folosesc un complex de vitamine si minerale in special primavara si toamna, cand resimt acut lipsa vitaminelor. "In ultima perioada, din ce in ce mai multi romani romani folosesc vitamine in perioadele incarcate cu un volum mare de munca sau solicitare nervoasa intensa.", au afirmat oficialii GSK.
Pe primul semestru al anului, GSK Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 70 milioane de dolari, estimand un nivel de 140 milioane de dolari la sfarsitul intregului an.
Potrivit propriilor estimari, GSK Romania avea dupaprimul  semestru o cota de piata de circa 11,2%. GSK, unul dintre cei mai mari investitori britanici din Romania, a intrat pe piata in 1998, investind de atunci peste 70 de milioane de dolari. Din aceasta suma, 13 milioane de dolari au fost investiti in proiectarea si construirea la Brasov a noii fabrici Europharm, in concordanta cu standardele internationale GMP (Good Manufacturing Practice).
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO