Companii

GFR: marja profitului operational va creste cu 5%

GFR: marja profitului operational va creste cu 5%

Ion Garoseanu, vicepresedintele GFR: Cresterea flotei, clientii noi, precum si volumul mai mare de transport al clientilor deja existenti au contribuit la cresterea afacerii.

15.11.2007, 14:25 187

Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, alaturi de companii precum Reva Simeria, Turist Semenic sau Remar Pascani.
Evolutia ascendenta a profitabilitatii vine in condintiile in care cifra de afaceri a GFR va ajunge in acest an la 84-86 de milioane de euro, cu circa 50% mai mult fata de 2006.
"Cresterea flotei, clientii noi, precum si volumul mai mare de transport al clientilor deja existenti au contribuit la aceasta crestere", a spus Ion Garoseanu, vicepresedintele companiei. Printre clientii companiei se numara Petrom, Lafrage, Holcim, Mittal Steel, Shell Gas, Conpet sau Compania Nationala a Huilei. Grup Feroviar Roman isi asigura din activitatea de transport intern de marfuri pe calea ferata cea mai mare parte din cifa de afaceri (circa 97%), insa ponderea transportului international va ajunge la circa 10% in urmatorii doi, trei ani. La cresterea ponderii transportului international va contribui si dezvoltarea celor doua companii din Ungaria si Bulgaria, unde GFR detine participatii majoritare. Bulgaria Railway Company va genera afaceri de 10-11 milioane de euro anul acesta, iar Train Hungary va ajunge in 2008 la nivelul actual al companiei din Bulgaria. Principalele tinte de achizitii ale companiei controlate de Gruia Stoica sunt acum Slovacia si Cehia, intrucat GFR urmareste realizarea unei conexiuni cu piata din Germania.
Politica Grup Feroviar Roman este de a detine o companie de reparatii si intretinere a materialului rulant pe pietele pe care activeaza. Astfel, in Romania GRF a achizitionat Remar Pascani, iar acum se uita dupa o firma din acelasi domeniu in Bulgaria. Tot in acest an GFR a achizitionat, cu 16,5 milioane de euro, 70% din principala companie de reparatii si constructii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo.
Grup Feroviar Roman a participat si la licitatia pentru privatizarea operatorului ungar MAV Cargo, in prima runda clasandu-se in primele trei companii. La a doua runda insa, Grup Feroviar Roman nu a mai despus oferta, intrucat compania partenera in consortiu, CFR Marfa, a renuntat sa mai participe. Referitor la privatizarea CFR Marfa, preconizata a incepe anul viitor, Garoseanu spune ca ar trebui incurajat capitalul autohton si firmele din domeniu, desi nu stie daca GFR va participa la licitatie.
Grup Feroviar Roman a fost infiintat in 2001, in urma unei investitii de trei milioane de euro. Grupul Grampet, din care face parte GFR, va rula in acest an afaceri de circa 190-200 de milioane de euro, activele intregului grup fiind evaluate la 225 de milioane de euro. Potrivit lui Garoseanu, compania este auditata de Ernst&Young, iar activele au fost evaluate de catre acestia si confirmate de KPMG Budapesta, consultantul GFR in cadrul procedurii de licitatie de la MAV Cargo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO