România şi Lituania vor avea cele mai mari rate de creştere a cifrei de afaceri a magazinelor de retail în acest an, de 7% şi 5,9%, chiar dacă puterea de cumpărare de pe piaţa locală rămâne printre cele mai scăzute din Europa, arată un studiu GfK.
Compania de consultanţă estimează un avans de 2% al afacerilor din retail din 27 de ţări ale UE (mai puţin Marea Britanie).
Pe de altă parte, la nivel european nu s-a produs nicio schimbare în clasamentul primelor trei ţări faţă de anul precedent în ceea ce priveşte productivitatea spaţiilor de vânzare. Câştigătorul necontestat continuă să fie Luxemburg (aproximativ 7250 €/m²), urmat de Norvegia (aproximativ 6430 €/m²) şi Elveţia (aproximativ 6220 €/m²).
Cifra de afaceri este semnificativ mai mică în rândul retailerilor din ţărilor UE din est şi sud-est.
Cu spaţii între 2680€ /m² şi 2760€ /m², România, Polonia şi Bulgaria au cele mai scăzute valori de profitabilitate din UE.