Companii

GfK: România, cea mai mare creştere a afacerilor din retail în 2019 la nivel european, dar puterea de cumpărare şi productivitatea spaţiilor de vânzare rămân printre cele mai mici din UE

GfK: România, cea mai mare creştere a afacerilor din...

Autor: Roxana Rosu

13.06.2019, 11:38 215

România şi Lituania vor avea cele mai mari rate de creştere a cifrei de afaceri a magazinelor de retail în acest an, de 7% şi 5,9%, chiar dacă puterea de cumpărare de pe piaţa locală rămâne printre cele mai scăzute din Europa, arată un studiu GfK.

Compania de consultanţă estimează un avans de 2% al afacerilor din retail din 27 de ţări ale UE (mai puţin Marea Britanie).

Pe de altă parte, la nivel european nu s-a produs nicio schimbare în clasamentul primelor trei ţări faţă de anul precedent în ceea ce priveşte productivitatea spaţiilor de vânzare. Câştigătorul necontestat continuă să fie Luxemburg (aproximativ 7250 €/m²), urmat de  Norvegia (aproximativ 6430 €/m²) şi Elveţia (aproximativ 6220 €/m²).

Cifra de afaceri este semnificativ mai mică în rândul retailerilor din ţărilor UE din est şi sud-est.

Cu spaţii între 2680€ /m² şi 2760€ /m², România, Polonia şi Bulgaria au cele mai scăzute valori de profitabilitate din UE.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO