Companii

Gerard, Citroen: Piata romaneasca a depasit stadiul de piata emergenta

Gerard, Citroen: Piata romaneasca a depasit stadiul de piata emergenta

Didier Gerard a mai condus operatiunile Citroen din China si Croatia, inainte de a fi numit director general al Citroen Romania

28.05.2008, 20:52 26

Didier Gerard, directorul general al Citroen Romania, compania care a preluat importul marcii franceze in vara anu-lui trecut, de la ATS, compania controlata de premierul Calin Popescu Tariceanu, spune ca piata locala a depasit stadiul de piata emergenta, apropiindu-se de pietele mature din Vest.
"O piata pe care se comercializeaza peste 300.000 de autoturisme nu mai poate fi considerata una emergenta. Clientela romana s-a schimbat puternic in ultimii ani. Acum cineva care doreste sa cumpere o masina noua, deja are una, pe care vrea sa o vanda prin intermediul serviciilor de buy-back. Aceste repere nu caracterizeaza un client dintr-o piata emergenta, ci unul dintr-una matura precum cea vest-europeana, care alaturi de masina doreste si servicii aferente", a declarat Didier Gerard.
Pentru a permite majorarea vanzarilor Citroen in raport cu principalii concurenti, dar si a cotei de piata, noul director Citroen Romania mizeaza pe deschiderea de noi dealeri, de catre investitori romani.
"Toti cei 15-20 de dealeri noi vor fi infiintati de catre investitori romani. Acestia cunosc mai bine piata locala in comparatie cu o companie straina, specializata pe comertul cu automobile", a spus Gerard.
Citroen mizeaza pe o crestere accelerata a cotei de piata in Romania, care de la 1,1% in prezent va ajunge, potrivit noului director general al importatorului la 6% in urmatorii ani. "Piata romaneasca este una strategica pentru Citroen, deoarece este cea mai mare din Europa de Est, in afara de Rusia si pentru ca este sensibila la modelele marcilor frantuzesti", a spus Didier Gerard. In comparatie, in timp ce Citroen a comercializat in primele patru luni 1.182 de autovehicule, Peugeot a vandut 4.608 de unitati, in timp ce Renault a comercializat 7.875 de masini.
Targetul Citroen Romania pentru acest an este de aproximativ 6.000 - 6.500 de autovehicule, in crestere cu aproape 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar care reprezinta doar o treime din cel al Peugeot, companie care detine o retea care acopera 42 de orase din tara.
"Vanzarile Citroen au fost reestimate deoarece am ajuns aproape la jumatatea anului, iar premizele indica faptul ca vom comercializa intre 6.000 si 6.500 de masini. Ritmul de crestere va fi sustinut de noile modele precum C4 Sedan, SUV-ul C-Crosser dar si de utilitara Nemo si a celei de-a doua generatii a lui C5 care va fi lansata in septembrie", a subliniat Gerard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO