Companii

Gealan, afaceri de 80 mil. euro, sub buget

29.01.2009, 17:41 24

Producatorul de profiluri din PVC Gealan Romania, subsidiara locala a grupului german Gealan, estimeaza ca a finalizat anul 2008 cu o crestere a cifrei de afaceri cuprinsa intre 5% si maxim 10% fata de nivelul din 2007, urcand astfel rulajul la peste 80 mil. euro.
"Gealan Romania a bugetat la inceputul anului 2008 o crestere de afaceri cu 20%. In primele sase luni ale lui 2008 vanzarile au evoluat conform asteptarilor initiale, inregistrandu-se o crestere de 25%. In ultimele luni insa, cererea scazuta de materiale de constructii ne-a afectat rezultatele si ne-am confruntat cu scaderi semnificative. Nu a fost inca finalizat bilantul contabil pe 2008, insa datele financiare preliminare indica totusi o crestere cuprinsa intre 5% si maxim 10% fata de 2007, care a fost un an record", a declarat Aurel Vlaicu, directorul executiv al Gealan Romania.
In anul 2007, compania a inregistrat vanzari de 75 de milioane de euro.
Pentru acest an, conducerea companiei a anuntat ca se va aborda o strategie prudenta in ceea ce priveste costurile, din acest motiv relocarea capacitatilor de productie din Bucuresti in judetul Giurgiu, precum si vanzarea terenului pe care functoneaza la ora actuala fabrica, sunt amanate.
"Avand in vedere conjunctura actuala, am decis sa abordam o strategie prudenta. Nu mai consideram oportuna, cel putin deocamdata, relocarea activitatilor Gealan Romania. De asemenea, compania a amanat vanzarea terenului de 2,5 hectare pe care functioneaza in prezent fabrica", a adaugat Vlaicu.
De asemenea, pentru 2009, compania isi propune cel putin pastrarea nivelului actual al cifrei de afaceri si mizeaza pe derularea programului national de reabilitare termica a cladirilor.
"Contextul economic actual face extrem de dificila estimarea evolutiei pietei in 2009. Efectele crizei vor continua sa influenteze negativ vanzarile companiilor din domeniu. Noi rulam mai multe scenarii ale crizei, iar cel mai optimist dintre ele are ca obiectiv mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2008. Este posibil ca piata sa-si revina din 2010, ca urmare a deblocarii creditelor, precum si datorita relansarii programului national de reabilitare termica a cladirilor, iar in acest sens asteptam masuri concrete din partea guvernului pentru derularea programului", a continuat Vlaicu.
Potrivit estimarilor companiei, piata de profil din Romania a inregistrat in 2008 o contractie cu 30%, coborand la valoarea de 700 de mil. de euro.
"Conform estimarilor actuale, piata tamplariei termoizolante a inregistrat un regres semnificativ ca urmare a crizei pietei constructiilor, de la un miliard de euro in 2007, la aproximativ 700 de milioane de euro", a incheiat directorul Gealan.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO