Companii

Fratii Penescu ataca piata detinuta de Carrefour

Fratii Penescu ataca piata detinuta de Carrefour

Cornel Penescu

13.07.2006, 20:28 27

Grupul Pic din Pitesti, cu incasari anuale de peste 50 mil. euro, incearca sa-si faca loc pe piata competitiva a hypermarketurilor din Romania, fratii Penescu fiind gata sa se bata cu grupurile internationale Carrefour, Cora si Real.
Grupul Pic din Pitesti, o afacere dezvoltata de la zero de fratii Ilie si Cornel Penescu, are in plan investitii de 25 mil. euro pe magazin pentru crearea unui lant propriu de opt hypermarketuri pana in 2010, care nu va ocoli Bucurestiul.
"Ne propunem sa devenim lideri pe segmentul hypermaketurilor in urmatorii cinci ani", au afirmat reprezentantii grupului Pic.
Grupul Pic isi construieste in regie proprie si isi proiecteaza hypermarketurile, ceea ce le permite sa reduca cu pana la 40% costul investitiilor per locatie.
"Hypermarketurile viitoare vor fi in medie de doua ori mai mari decat cel pe care il avem in prezent la Pitesti. A patra sau a cincea inaugurare va avea loc la Bucuresti, iar dupa aceasta vom construi si un centru regional de distributie", a precizat Liviu Facaleata, director general al grupului Pic.
Grupul va deschide in urmatorul an doua hypermarketuri cu o suprafata de vanzare de peste 10.000 de metri patrati la Craiova si la Braila.
Fratii Penescu si-au pornit propria afacere in 1991 in sectorul comertului, extinzandu-si treptat portofoliul care acum mai cuprinde o fabrica de orez, o linie de imbuteliat ulei, linii de ambalare pentru zahar, o companie de distributie, o firma de transport de marfa, o firma locala de taxiuri, o editura si o tipografie.
Ei sunt de curand actionarii majoritari ai clubului de fotbal de divizia A FC Arges. "Investitia in clubul FC Arges o estimam la trei milioane de euro si este profitabila pentru imaginea pe care vrem sa ne-o cream la nivel national. In loc sa investim in publicitate in mass-media, investim in fotbal", a declarat Cornel Penescu.
Noile magazine vor fi finantate intr-o pondere de 75% prin credite bancare contractate in mare parte de la BCR.
Piata hypermarketurilor este in prezent foarte competitiva, multi jucatori mergand pe volume tot mai mari de vanzari pentru a obtine profit, avand in vedere ca marjele de castig sunt mai reduse in comertul modern fata de cel traditional.
Avantajele grupurilor internationale sunt sursele de finantare ieftine care conteaza in bilant si know-how-ul de decenii pe acest segment. Totusi sunt si romani care incearca sa-si faca loc pe acesta piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO