Companii

Francois Oliver, Metro: Este momentul sa ne diferentiem puternic de hipermarketuri

Francois Oliver, Metro: Este momentul sa ne diferentiem puternic de hipermarketuri

Francois Oliver, directorul general al Metro Cash & Carry Romania: "Nu vor mai fi multe locatii noi, pentru ca avem deja 23 de magazine care acopera destul de bine teritoriul tarii."

25.04.2008, 21:40 36

Grupul german Metro, primul care a adus pe piata conceptul de retail modern, in anul 1996, vrea sa structureze mai bine comertul de bunuri de larg consum.
Dupa ce, timp de aproximativ cinci ani, pana in 2001, Metro Cash & Carry a fost singura retea de magazine mari de pe piata locala, confundata de multe ori de consumatori cu un lant de hipermarketuri, compania are in plan pozitionarea puternica pe segmentul clientilor profesionisti.
"Acum este momentul sa ne diferentiem puternic de hipermarketuri. Trebuie sa mergem intr-o directie foarte clara pe clientii profesionisti", afirma Francois Oliver.
Masurile luate de Metro pentru a contura mai bine profilul magazinelor cash & carry in comert vin pe fondul unei dezvoltari accelerate a segmentului de hipermarketuri.
Doar anul trecut, cota de piata a hipermarketurilor pe piata bunurilor de larg consum din Romania a crescut cu 6 puncte procentuale: de la 8% in 2006, aceasta a ajuns la 14% in primele trei trimestre din 2007, potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei GfK.
Unul dintre cei mai mari investitori de pe piata hipermarketurilor este chiar Metro, care a intrat in Romania cu divizia Real Hypermarket in anul 2006, divizie care a rulat anul trecut afaceri de 367 de milioane de euro.
Oliver a afirmat ca magazinele cash & carry ale grupului inregistreaza la nivel local cresteri ale fluxului de clienti pe toate categoriile - HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering), revanzatori si liber-profesionisti - insa admite ca pozitionarea puternica a companiei pe segmentul business-to-business aduce si o scadere a numarului de clienti care sunt consumatori finali si care, in general, se indreapta catre hipermarketuri.
"Nu este important numarul clientilor, ci cine sunt ei", adauga Oliver, fara a preciza care este fluxul mediu de clienti.
Competitorul sau, reteaua Selgros Cash & Carry, inregistreaza, in medie, un flux zilnic de clienti de 4.000-5.000 de persoane pe unitate.
Spre comparatie, un hipermarket din Capitala, amplasat intr-o zona cu vad comercial bun, poate atrage peste 100.000 de clienti pe saptamana, ceea ce reprezinta un flux zilnic mediu de peste 14.000 de clienti.
Bonul mediu de casa este insa mult mai mare intr-un magazin cash & carry, comparativ cu un hipermarket care atrage, in mare parte, consumatorii finali.
Recent, Metro Cash & Carry a investit circa un milion de euro pentru deschiderea unui centru de pregatire in gastronomie destinat clientilor HoReCa in locatia Metro Cash & Carry din Militari. Un proiect similar va fi dezvoltat si pentru clientii revanzatori.
"Vom mai organiza si Metro Expo (expozitie a furnizorilor Metro Cash & Carry - n. red.), eveniment care a atras anul trecut 30.000 de vizitatori din randul clientilor nostri. Acesta a fost inceputul strategiei de orientare puternica spre clientii profesionisti, iar deschiderea centrului de pregatire in gastronomie este o alta etapa ce continua acest proces", a adaugat Oliver.
Acelasi obiectiv este urmarit si de modernizarea unor unitati mai vechi ale retelei, care permite companiei sa-si remodeleze spatiul de vanzare.
In acest an, investitiile in acest proiect se vor ridica la 14-20 milioane de euro, fiind vizate patru unitati, dintre care una localizata in Bucuresti, potrivit reprezentantilor Metro.
Oliver mai spune ca mizeaza in continuare pe dezvoltarea turismului in Romania. Compania, care opereaza 23 de centre de distributie, isi va relua expansiunea retelei in acest an, Metro analizand in prezent mai multe locatii pentru viitoarele magazine ale retelei cash & carry.
"Nu vor mai fi multe locatii noi, pentru ca avem deja 23 de magazine care acopera destul de bine teritoriul tarii", precizeaza Oliver.
Acesta nu a comunicat locatiile vizate de expansiunea retelei, insa cel mai probabil noile magazine vor fi amplasate in zone cu potential ridicat de dezvoltare a turismului.
Metro a pus punct expansiunii retelei sale de magazine cash & carry in Romania in anul 2005, dupa ce a inaugurat unitatea din Baneasa.
Anul trecut, reteaua a raportat o cifra de afaceri de 1,59 miliarde de euro, in crestere cu 11,3% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO