Companii

Fostul sef al Friesland aduce brandul unguresc Sole-Mizo pe piata de lactate

09.02.2009, 18:18 1087

Producatorul de lactate Sole-Mizo din Ungaria, companie cu afaceri de 185 de milioane de euro in 2008, condus de Gerbrant de Boer, fostul director general al Friesland Foods Romania, a intrat pe piata locala prin infiintarea unei companii si deschiderea a doua depozite de lactate in Timisoara si Bucuresti.

"Am infiintat o companie in Timisoara, Sole Mizo Romania, si avem deja doua depozite in Timisoara si Bucuresti, si o echipa mica de logistica. Acum suntem in discutii cu marile lanturi de magazine internationale pentru a incepe vanzarile pe plan local", a declarat Gerbrant de Boer, directorul executiv al Sole-Mizo Ungaria. Gerbrant de Boer, 39 de ani, este cel care s-a aflat la conducerea Friesland Foods Romania, liderul pietei locale a lactatelor, de la intrarea grupului olandez pe piata locala, in anul 2000, mandatul sau incluzand patru tranzactii a caror valoare a depasit 17 milioane de euro. El a detinut pozitia de director general al Friesland Foods Romania pana in luna februarie a anului trecut cand a preluat functia de director executiv al producatorului de lactate Sole-Mizo din Ungaria.
De Boer a adaugat ca depozitele pe care Sole Mizo le are in Romania sunt inchiriate si ca nu intentioneaza sa mai deschida noi locatii in cursul acestui an. De asemenea, echipa care asigura logistica filialei din Romania este externalizata.
"Nu vrem sa mai deschidem noi depozite. In prezent, cautam distribuitori locali in piata din Romania si vrem sa incheiem parteneriate pentru a putea incepe productia pe plan local", spune reprezentantul Sole Mizo, companie care are in prezent in Romania zece angajati.
Sole-Mizo este o companie ungara, cu sediul central la Szeged, care opereaza in Europa Centrala cu brandurile Sole, Mizo si Farmer. Producatorul de lactate are patru fabrici in Ungaria care proceseaza anual 300.000 de hectolitri de lapte si aproximativ 1.200 de angajati.
"Compania se afla in extindere regionala, in Romania, Bulgaria si zona Balcanilor, exportand in acelasi timp si in SUA si Japonia. In prezent, exporturile realizeaza 25% din cifra de afaceri, dar intentionam ca in urmatorii ani acestea sa ajunga la 35%", sustine reprezentantul Sole-Mizo, companie care va distribui pe plan local lapte proaspat, UHT, smantana, iaurt, cateva tipuri de branza si feta. El nu a dorit sa estimeze care va fi procentul din cifra de afaceri pe care il vor aduce vanzarile din Romania in acest an, din cauza fluctuatiilor foarte mari ale cursului valutar, insa a declarat ca Sole Mizo Romania incearca sa ajunga la distributie nationala in lanturile internationale de magazine din retail.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO