Companii

Fornetti a vandut pateuri de 32 de milioane de euro

10.03.2008, 14:15 70

Fornetti Romania, una dintre principalele companii de pe piata pateurilor congelate de pe plan local, a inregistrat o cifra de afaceri de 32 de milioane de euro in 2007, in crestere cu 45 % fata de rezultatul inregistrat anul anterior. Totodata, afacerile consemnate sunt cu 4 milioane de euro mai mari comparativ cu estimarile initiale ale companiei.
"Factorii principali care au determinat aceasta crestere au fost diversificarea sortimentatiei, precum si cresterea cantitatii de produse vandute cu aproximativ 20%", a afirmat Boer Reka, directorul general al Fornetti Romania.
Pentru anul in curs, compania estimeaza o crestere de 15% a cifrei de afaceri. "Fundamentul acestei cresteri il reprezinta deschiderea de noi magazine si implicit plasarea de noi unitati de coacere si introducerea unei noi tehnologii de coacere la partenerii de franciza, cu impact direct in eficientizarea activitatii magazinelor", a precizat Reka.
Producatorul de pateuri congelate Fornetti, care este considerata cea mai extinsa retea de francize din Romania, vrea sa deschida 142 de noi magazine in intreaga tara anul acesta, ceea ce inseamna o crestere cu 20% a retelei de francize. Fornetti Romania are in prezent 688 de magazine, deschise in 196 de localitati, dupa ce anul trecut compania si-a extins reteaua cu inca 152 de noi magazine. "La sfarsitul anului 2008, tintim obiectivul de 830 de magazine", a mai spus reprezentantul Fornetti Romania.
Anul acesta, compania isi propune sa extinda capacitatile de depozitare si a demarat constructia unui nou depozit la Timisoara. Un alt plan de dezvoltare consta in marirea capacitatii de transport. "Vom moderniza procesul de productie prin introducerea unor utilaje noi, iar in plan teritorial, vom continua intrarea pe pietele secundare", a spus directorul general al Fornetti Romania. Bugetul alocat pentru investitii anul acesta este de 3 milioane de euro.
Fornetti Romania s-a infiintat in 2001 la Timisoara, ca societate cu capital integral privat, fiind partener al Fornetti Kft. cu sediul in Ungaria. Initial, compania a avut activitati de distributie a produselor de patiserie, iar apoi a devenit master-francizor pentru aceasta marca in Romania. Prima capacitate de productie a fost deschisa in 2002. In 2005, compania ungara a investit 3,5 milioane de euro in constructia unei fabrici la Timisoara. Potrivit presei ungare, piata romaneasca este cea mai dinamica dintre toate pietele pentru Fornetti, iar capacitatea de productie de la Timisoara nu mai face fata cererii din Romania. Pentru a raspunde cererii mari din Romania si Ungaria, capacitatea de productie a Fornetti Ungaria a fost marita cu circa 300 de tone, in luna noiembrie anul trecut. In prezent, la Timisoara sunt realizate toate produsele Fornetti, cu exceptia pateurilor la bucata, care sunt importate din Ungaria.
Principalii concurenti pe piata romaneasca a pateurilor congelate sunt Buon Giorno, Dolce Vita, Truffi si Princesse.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO