Companii

Ford investeste 12 mil. euro in instruirea angajatilor fabricii de la Craiova

22.07.2009, 15:59 88

Ford Romania, cel de-al doilea constructor de pe piata locala, spune ca va investi in acest an 12 milioane de euro in pregatirea celor 3.900 de angajati de la Craiova inainte de a produce primul model Transit Connect.

"Pentru 2009 Ford a bugetat aproximativ 12 mil. euro pentru cursurile de formare profesionala a angajatilor uzinei de la Craiova. Acestea sunt finantate de Ford Motor Company", a spus Nadia Crisan, reprezentantul Ford Romania.

Potrivit oficialilor companiei suma de aproximativ 12 milioane de euro include toate costurile legate de formarea profesionala a tuturor celor 3.900 de angajati in acest an, insa reprezentantii constructorului nu au dat detalii despre numarul de ore de training, despre valoarea medie a unui curs sau despre informatiile pe care angajatii le primesc la aceste specializari.

Luand in calcul suma avansata de Ford, respectiv 12 mil. euro, ar rezulta ca in medie instruirea unui angajat costa in jur de 3.000 de euro.

"Este cel mai mare buget anual de training al unei companii prezente la nivel local de care am auzit pana acum. Probabil ca cifra atat de mare are doua explicatii, una ca uzina Ford este la primul an de functionare si sunt incluse multe schimburi internationale de experienta si doi, faptul ca include si alte cheltuieli colaterale care in mod normal nu sunt incluse in bugetele de formare profesionala a angajatilor, precum costul diferitelor echipamente si materiale de productie utilizate in pregatirea muncitorilor", a spus Octavian Pantis, managing director al companiei de training si consultanta TMI Romania.

Programele de training ale angajatilor Ford Romania includ peste 380 de cursuri de formare profesionala. Acestea se desfasoara atat in cadrul uzinei Ford de la Craiova, cat si in alte centre de productie ale constructorului american din Spania, Germania sau Turcia. Pentru aceste cursuri de formare Ford Romania cola-boreaza atat cu firme din Romania, cat si din strainatate.

In cazul Dacia, Renault a derulat un total de cinci milioane de ore de training, dintre care patru milioane de ore numai la Dacia in cei zece ani de la privatizarea construc-torului de la Mioveni. Oficialii Dacia nu au specificat valoarea totala a investitiilor in programele de training, in conditiile in care majoritatea acestora se desfasoara intern.

Spre comparatie, in 2008 BCR, parte a grupului Erste, a investit in programe de training trei milioane de euro, in timp ce companiile de telecomunicatii precum Vodafone, Romtelecom sau Orange au un buget anual destinat programelor de training de peste 1 mil. euro. Ford Romania a decis sa inchida cateva centre de service si depozite din diferite zone ale tarii. Aceste locatii au oferit service si piese de schimb pentru automobilele Daewoo fabricate anterior la uzina de la Craiova.

Celor 91 de angajati care isi desfasoara activitatea in aceste centre de service si depozite li s-a oferit posibilitatea de a fi relocati la Craiova sau, in cazul in care acestia doresc sa paraseasca compania, li se vor oferi plati compensatorii in conformitate cu contractul colectiv de munca al societatii  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO