Companii

Ford deschide la Craiova drumul către maşinile din noua eră a industriei auto. Americanii au demarat producţia noului Puma, primul hibrid produs în România

Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule şi vor lucra în 3 schimburi

Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule şi vor lucra în 3 schimburi

Autor: Bogdan Alecu

09.10.2019, 00:08 2293

♦ Ford România a demarat ieri producţia SUV-ului Puma la Craiova, primul hibrid şi cel mai avansat automobil produs vreodată pe piaţa locală ♦ Noul model ar putea aduce cel puţin 3 mld. euro în economia românească.

SUV-ul Ford Puma a intrat săptă­mâ­na aceasta oficial în producţie în cadrul uzinei din Craiova alături de EcoSport, acesta fiind primul hi­brid produs vreodată în România. Miza noului model este de a duce producţia uzinei la peste 250.000 de unităţi faţă de peste 140.000 anul trecut, în contextul în care ame­ri­canii vor ca Puma să fie printre cel mai bine vândute modele  sau chiar cel mai bine vândut model din segmentul SUV-urilor mici.

„Este o mare realizare pentru noi să produ­cem aici, la Craiova, nu numai cel mai avansat vehicul din punct de vedere tehnologic fabricat vreodată în România, ci şi primul cu tehnologie hibridă integrată“, a spus Ian Pearson, preşedintele Ford România. Săptămâ­na trecută Ian Pearson a vizitat încă o dată alături de ministrul transporturilor Răzvan Cuc evoluţia lucrărilor de la drumul expres Piteşti-Craiova, drum considerat extrem de important pentru Ford, având în vedere că dinspre Sibiu şi Piteşti se vor livra componentele necesare uzinei.

Pe de altă parte, dacă în România abia acum începe producţia de maşini hibride, în Ungaria Samsung deja produce baterii pentru maşini electrice, iar Audi va produce tot în Ungaria motoare pentru maşini electrice. În cazul Dacia, nu există niciun anunţ oficial în acest sens, de a lansa o motorizare hibridă sau electrică, având în vedere tendinţele pieţei auto europene.

Având în vedere că Puma va avea un preţ mediu de peste 20.000 de euro, în condiţiile în care cel mai probabil ar putea începe de la circa 15-17 mii de euro, maşina va avea un impact de cel puţin 3 mld. euro asupra economiei locale dacă producţia sa se va duce la peste 180.000 de maşini anual.

Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova în 2008, vor fabrica în paralel două vehicule.

În plus, volumele  anticipate de producţie pentru modelele EcoSport şi Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei şi patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV şi 155 CP mHEV. Astfel, după ce Dacia a deţinut cu Duster pentru o perioadă de câteva luni titlul de cea mai puternică maşină din România, Ford revine pe locul întâi cu motorul de 155 CP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO