Companii

Firmele alsaciene: Afacerile pe care le avem in Romania incep sa isi revina si avem perspective pe termen lung

Firmele alsaciene: Afacerile pe care le avem in Romania incep sa isi revina si avem perspective pe termen lung

Uzina Liebherr de la Colmar livreaza utilaje in Romania, vanzarile fiind sustinute in aceasta perioada mai ales de proiectele de infrastructura

02.12.2009, 23:11 120

"In Romania totul a fost bine pana anul trecut, dar in primeleluni din 2009 cifra de afaceri ne-a scazut cu 70%. Acum incepem sane revenim si am ajuns la minus 50% comparativ cu anul trecut", adeclarat Albert Cavalli, reprezentantul producatorului de aditivipentru carburanti EcoGas, in cadrul evenimentului "Ziua Romaniei"organizat de Alsace International si asociatia Centre Roumain deStrasbourg.

Cavalli spune ca portofoliul de clienti romani ai companiei nus-a diminuat semnificativ, aproape intregul declin al afacerilorprovenind din scaderea volumelor vandute, ceea ce face ca Romaniasa ramana o piata importanta pentru EcoGas dupa depasirea actualeiperioade de recesiune. "Totusi, apreciem ca vor trece doi-trei anipana vom reveni la nivelul din anii trecuti", noteaza el.

Compania franceza, cu activitati in Cehia, Romania si Turcia,spera sa-si mareasca vanzarile pe piata locala odata cu lansareaunui nou produs ecologic, care a fost testat de Registrul AutoRoman (RAR) si pe care il distribuie in acest moment prinintermediul spalatoriilor auto. In Franta, noul aditiv a fostlansat pe piata in luna ianuarie a acestui an.

Reprezentantul EcoGas sustine ca noul aditiv reduce cu circa 10%consumul de carburant si ca in aceste conditii compania spera sacastige clienti din randul firmelor romanesti de transport, dar sidin randul institutiilor statului. Un alt punct de reper pentruactivitatea din Romania a firmei franceze este portul Constanta sioperatorii de vase maritime de aici.

Si reprezentantii producatorului de utilaje de constructiiLiebherr - care detine o fabrica de excavatoare cu o capacitate deproductie de 2.500 de unitati pe an la Colmar, in regiunea sudica aAlsaciei - spun ca vanzarile din Romania le-au scazut dramatic lainceputul acestui an, dar ca in acest moment consemneaza o tendintade revenire in conditiile in care si-au reorientat activitateacatre sectoare mai putin afectate de recesiune.

"Operatiunile din Romania nu au fost afectate intr-o proportiemai mare decat in alte tari europene. Acum, am lasat deja in spatepunctul minim in ceea ce priveste vanzarile si incepem sa nerevenim, desi nu ne asteptam ca revenirea sa fie atat de rapida",spune Michel-Jean Robischung, responsabil cu comunicarea in cadrulLiebherr. El spune ca in situatia in care sectorul constructiilor afost puternic afectat de criza economica, compania s-a reorientatcatre sectorul minier, unde exista o cerere foarte mare de materiiprime.

Reprezentantul Liebherr spune ca uzina de la Colmar continua salivreze utilaje in Romania, vanzarile fiind sustinute in aceastaperioada mai ales de proiectele de infrastructura initiate deautoritati. De asemenea, Robischung spune ca alte sectoare cupotential sunt exploatarea lemnului si industria de reciclare, darsi deconstructia selectiva care castiga din ce in ce mai mult terenin Romania.

El apreciaza ca in ciuda actualei conjuncturi economice, Romaniaeste o piata pe care investitorii straini nu trebuie sa o ignore."Nu cred ca exista obstacole semnificative pentru companiilestraine care vor sa investeasca sau sa se extinda pe piata dinRomania. Noi am facut acest lucru. Si altii pot sa il faca."

In acelasi timp, chiar daca multe dintre companiile alsacienevad Romania ca pe o piata de desfacere, nici investitiile nu suntneglijate. In acest sens, compania franceza FM Logistics are inplan investitii de circa 15 milioane de euro intr-un nou spatiuindustrial pe care il va deschide la Timisoara, potrivit lui JackyGervis, codirector general al operatorului logistic. Pana acum,compania a investit cateva zeci de milioane de euro in mai multespatii de logistica pe care le detine la Timisoara si Bucuresti.Daca firmele alsaciene prezente deja pe piata romaneasca au simtitdin plin criza economica odata cu scaderea drastica a afacerilor,cele care vor sa intre in acest moment in Romania se confrunta cumai multe probleme pentru ca nu isi gasesc foarte usor clienti sauparteneri de afaceri.

"Tarile din Est au nevoie de tehnologie noua si noi speram saacoperim acest gol. Acum exista insa o mare problema cu banii si vatrebui sa asteptam revenirea economiei", spune Dominique Lutz,directorul comercial al Huron, o companie care produce utilajepentru constructia de piese din metal. Pana acum, compania a avutdoar o serie de discutii cu UCM Resita, dar deocamdata nu a vandutnimic in Romania.

Companiile alsaciene care vor sa-si extinda activitatea instrainatate sunt sustinute de catre autoritatile regionale prinintermediul agentiei Alsace International, care se ocupa in acelasitimp si de atragerea de investitii straine in regiunea Alsacia.Reprezentantii agentiei spun ca Romania este o piata strategicapentru companiile alsaciene, dar investitiile masive vor intarziasa apara in conditiile in care relatiile economice dintre cele douaentitati sunt abia la inceput.

"Criza a dat peste cap planurile pe care companiile alsaciene leaveau in Romania, dar se vad in continuare oportunitati pe aceastapiata, in principal pe segmentul tehnologiilor ecologice", spuneLuc Gaillet, managing director in cadrul Alsace International."Majoritatea companiilor incearca doar sa-si intareasca relatiilecomerciale cu Romania pentru ca noi vedem investitiile ca ultimulpas al exporturilor", a precizat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO