Companii

Farmec mizeaza pe o crestere cu 40% a vanzarilor de creme

04.08.2003, 00:00 22



Compania de produse cosmetice Farmec SA Cluj Napoca a anuntat ca asteapta anul acesta o crestere cu 40% in dolari a vanzarilor de creme pentru ingrijirea tenului, ca urmare a cresterii substantiale a investitiilor in publicitate si a lansarii de noi produse.



Reprezentantii companiei nu au precizat care au fost veniturile rezultate anul trecut din vanzarile de creme. Aceasta piata s-a situat anul trecut la aproximativ 50 milioane de dolari anual, conform unor estimari.



Farmec SA a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 12 milioane de dolari in crestere, in termeni reali, cu 20% fata de 2001.



"Aceasta crestere a cifrei de afaceri a fost obtinuta in contextul in care, piata produselor de ingrijire personala si a cosmeticelor a inregistrat o scadere valorica de 0,4% in perioada ianuarie-octombrie 2002, comparativ cu perioada similara a anului trecut," a afirmat directorul de marketing Manuela Crisan, citand un studiu realizat de firma de cercetari de piata MEMRB Romania.



Compania clujeana detine aproape o treime din volumul vanzarilor de pe piata romaneasca a cremelor pentru ingrijirea tenului, ceea ce o claseaza inaintea unor grupuri internationale precum L'Oreal, Beiersdorf sau Unilever, conform directorului de marketing Manuela Crisan.



Din punct de vedere valoric insa, cota de piata a Farmec este mult mai mica.



Ca si in cazul altor companii romanesti, si Farmec a inceput sa acorde o atentie mai mare cheltuielilor legate de promovarea imaginii companiei si a marcilor aflate in portofoliu.



"Farmec a inceput sa se focalizeze mai mult pe promovarea produselor si pe publicitate, astfel ca sumele alocate anul acesta sunt aproape cu o treime mai mari decat cele de anul trecut", a declarat Crisan.



Compania va lansa pana la sfarsitul anului noi produse din gama Aslavital destinate intretinerii corporale cum ar fi laptele antivergeturi Aslavital.



"Am sesizat ca, spre deosebire de anii anteriori, produsele de ingrijire speciala, aparute relativ recent pe piata, au inceput sa se bucure de o atentie sporita din partea consumatoarelor, formand un segment al pietei cu mari sanse de dezvoltare", a spus Crisan.



Tot in incercarea de a se adapta la ultimele tendinte ale pietei si de a rezista in fata producatorilor multinationali, Farmec a lansat in ultima vreme un portofoliu de produse noi.



Astfel, la sfarsitul anului trecut, compania a lansat o noua gama de produse pentru ingrijirea tenului, Aslavital pe baza de argila, reprezentand o premiera pentru piata romaneasca, dupa cum sustin reprezentantii companiei.



Cele mai bine vandute marci de crème din portofoliul companiei sunt Gerovital si Aslavital, cu o pondere de 80% din vanzari, a mai spus Crisan, care a adaugat ca, in general, cremele sunt cele mai bine vandute produse ale companiei, urmate de deodorante.



In jur de o zecime din cifra de afaceri anuala a firmei provine din vanzarile pe pietele externe, cele mai comercializate marci fiind Gerovital H3, Gerovital Plant, Ecovital si Aslavital.



Avantajul exporturilor este ca aduc o marja de profit mult mai mare decat vanzarile pe piata interna. Pretul unui flacon de crema de fata Gerovital poate ajunge si pana la 90 de dolari in Japonia.



"Vanzarile pe pietele externe au cunoscut o tendinta crescatoare atat ca valoare cat si ca volum, astfel ca in jur de 20% din profit este generat de activitatea de export", a precizat Crisan.



Compania exporta in prezent in tari de pe toate cele cinci continente, cele mai semnificative fiind pe piatele din Japonia, America Latina, tarilor arabe, dar si tari europene ca Spania, Finlanda, Grecia si Germania.



Cea mai importanta investitie a companiei anul trecut s-a ridicat la trei milioane de dolari si a constat intr-o noua sectie pentru industrializarea deodorantelor ecologice si a lacurilor de par.



Farmec are in prezent 713 salariati si 12 reprezentante teritoriale. Compania comercializeaza o gama de 400 de produse. Producatorul clujean s-a privatizat integral in 1995, prin metoda MEBO, iar actionariatul majoritar al companiei este reprezentat de salariatii acesteia.



"Dupa 1989 nu au avut loc disponibilizari de personal datorita dezvoltarii unei retele proprii de distributie, care ne-a permis sa redistribuim salariatii in interiorul companiei", a mai spus Crisan. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO