Companii

Farmec Cluj si-a majorat profitul cu 36%, la 1,5 mil. euro

21.07.2008, 17:37 46

Compania Farmec Cluj, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat romanesc, a inregistrat in primul semestru al acestui an un profit brut de 1,5 mil. euro, in crestere cu 36% fata de perioada similara a anului trecut, cand a atins nivelul de 1,1 mil. euro, pe fondul cresterii productiei si a vanzarilor.
"Vanzarile au fost sprijinite de noile produse de ingrijire a tenului si a corpului, introduse in aceasta perioada pe piata, dar au fost impulsionate si de o serie de oferte care au succedat relansarea gamei Farmec", a declarat pentru ZF Mariana Sinitaru, specialist marketing in cadrul Farmec.
Cresterea costurilor zilnice pentru produsele de baza nu a influentat cererea pentru produsele cosmetice, cifra de afaceri a producatorului din Cluj-Napoca majorandu-se cu 30% in primele sase luni ale lui 2008, fata de primul semestru al anului trecut, pana la 11,7 mil. euro.
"Dezvoltarea alerta cunoscuta pe piata romaneasca de cosmetice in ultimii ani se datoreaza atat unor factori strict economici, si ne referim aici la cresterea puterii de cumparare de la un an la altul, cat mai ales dezvoltarii segmentului de consumatoare, preocupate din ce in ce mai mult de folosirea unor produse specifice sub un brand cunoscut. Se remarca tot mai mult maturizarea pietei", explica Sinitaru.
Compania a inceput inca din 2006 un proces de retehnologizare, destinat imbunatatirii calitatii produselor, dar mai ales diminuarii costurilor de productie, iar pentru urmatorii trei ani a stabilit un buget de investitii de 10,5 mil. euro, care sa cuprinda reamenajarea spatiilor de productie si retehnologizarea liniilor de fabricatie pentru alinierea la normele UE.
Vanzarea produselor Farmec este sustinuta in special de gama Gerovital, comercializata de companie, aceasta contribuind cu 18% la venituri.
"In 2007 valoarea acestor produse ajungea la aproximativ 2 mil. euro, potrivit datelor furnizate de compania de studii de piata AC Nielsen. Mai mult de atat, produsele Gerovital reprezinta 80% din totalul exporturilor companiei", spune Sinitaru.
In prezent, activitatea de export a Farmec aduce 10% din cifra totala de afaceri, iar "rezultatele pozitive inregistrate pana acum indica posibilitatea dezvoltarii segmentului de exporturi in urmatoarea perioada, atat din perspectiva cresterii volumului de livrari, cat si din perspectiva intrarii Farmec pe piete noi, dupa cum afirma reprezentantul companiei.
In prezent, cele mai profitabile piete de export pentru producatorul roman sunt cele din zona asiatica, repectiv Japonia, Coreea, Kuweit, China si Emiratele Arabe Unite.
Pentru acest an este asteptata o crestere de 15% a afacerilor companiei, ceea ce ar insemna venituri de peste 24 mil. euro. Actionariatul Farmec este format din salariati (61%), colaboratori (15%) si fosti angajati (24%).
Nivelul pietei cosmeticelor este estimat pentru acest an la aproximativ 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Beiersdorf, care importa Nivea, Oriflame, Avon sau L'Oreal.
Brandurile locale cu care intra in competitie Farmec sunt Gerocossen sau Elmiplant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO