Companii

Fan Courier: Ce am pierdut in auto si banking am castigat in retailul online si teleshoping

Fan Courier: Ce am pierdut in auto si banking am castigat in retailul online si teleshoping

Felix Patrascanu, administratorul Fan Courier: Am optat de la inceputul anului pentru o politica de resurse umane bazata pe evaluari constante si pentru mai putina indulgenta. Astfel, singurele disponibilizari au fost de fapt autodisponibilizari, oameni care au incalcat normele.

08.11.2009, 23:31 216

"Nepropusesem mentinerea cifrei de afaceri la nivelul celei de anultrecut, insa contrar previziunilor financiare initiale, am avut unnumar mai mare de expeditii, ceea ce explica aceasta crestere", adeclarat Felix Patrascanu, administratorul si fondatorul companieialaturi de Adrian si Neculai Mihai.
Fan Courier a operat in perioada ianuarie-septembrie aproape 8,6milioane de expeditii, adica in medie 31.000 de expeditii pe zi,mai mult cu 10,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Segmentele de piata care nu mai genereaza acelasi numar deexpeditii (auto, banking, constructii) sunt contrabalansate dedomenii care pana acum inregistrau cresteri temperate. Cea maiputernica crestere de pana acum a avut-o comertul electronic,teleshopping-ul si comenzile de produse cosmetice", a precizatPatrascanu.
Printre cei mai importanti clienti ai Fan Courier pe comert onlinesunt retailerul de electronice si electrocasnice Domo, compania detelefonie mobila Vodafone, eMag, cel mai mare retailer de IT&C,dar si firme de teleshopping.

Mentin scenariul optimist
"Daca anul trecut faceam din comertul online 5-6% din cifra deafaceri, acum am ajuns la aproape dublu. In urma achizitionarii deproduse online am avut 430.000 de expeditii, in crestere cu 12,5%fata de primele noua luni ale anului trecut."
Pe partea de produse cosmetice, compania Avon reprezinta clientulcel mai important, cu un numar de expeditii in crestere cu 5%, panala aproape 553.000 in ianuarie-septembrie, ceea ce a generat 4,4%din cifra de afaceri a Fan Courier.
Serviciile de curierat intern reprezinta in continuare 95% dincifra de afaceri a companiei Fan Courier, care are cele mai multelivrari in orase ca Bucuresti, Cluj, Timisoara si Constanta. Pepartea de expedieri internationale activeaza in special jucatoriiTNT si DHL, care a preluat anul trecut compania localaCargus.
Tot anul trecut compania Pegasus a fost preluata de o filiala aPostei Franceze, iar acum se afla in reorganizare sub brandul DPD,folosit la nivel international de operatorul francez. La fel,gigantul american UPS a cumparat agentul autorizat Trans CourierService, pe care il va integra.
"Pana acum mergem pe scenariul optimist, in special datoritafaptului ca au scazut competitorii nostri, care au fost mai multpreocupati de reorganizarea companiilor preluate", a spusPatrascanu.

Au cumparat scutere
Fan Courier, cu afaceri de 40 mil. euro anul trecut, nu si-a redusflota de masini cu care opereaza, avand 1.500 de masini la nivelnational. "Daca pana acum nu foloseam masinile din flota, acum aminceput chiar sa achizitionam masini.
Tocmai am primit comanda de trei camioane. In plus, am introdus unnou serviciu de curierat, Express Loco (cu livrare in 2-6 ore),ceea ce a insemnat adaugarea de scutere la flota actuala."Investitia in flota de scutere a fost de 50.000 de euro.
In compania de curierat lucreaza in prezent aproape 2.000 deangajati, din care 1.150 in Bucuresti. "Am optat de la inceputulanului pentru o politica de resurse umane bazata pe evaluariconstante si pentru mai putina indulgenta. Astfel, singureledisponibilizari au fost de fapt autodisponibilizari, oameni care auincalcat normele."
Cei trei proprietari ai Fan Courier sunt si executivi in companie.Astfel, Felix Patrascanu detine functia de managing director, intimp ce Adrian Mihai ocupa pozitia de business development manager,iar Neculai Mihai pe cea de general manager.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO