Companii

Cum să faci afaceri de 12 mil. lei cu o marjă de profit de 30% din vânzarea de ştampile şi personalizarea cănilor şi tricourilor. „Vrem să deschidem încă 40 de magazine în franciză în următorii doi ani. România a ajuns la un nivel în care sistemul de franciză se poate înţelege şi implementa”

Autor: Bianca Dorobanţu

13.11.2016, 12:30 3136
În România se vând anual apro­ximativ 200.000-300.000 de ştampile, dintre care 60.000-70.000 sunt comer­cializate de Imprinto, în timp ce într-o ţară precum Austria, care are aproape 9 milioane de locuitori, se vând cu 50% mai multe ştampile ca la noi, a spus Şerban Moisa, proprietarul Imprinto, invitat la ZF Live.

Reţeaua de magazine înfiinţată în 1993 de Trodat SRL se află acum într-un proces de rebranding, devenind Imprinto, care nu mai personalizează  doar ştampile, ci şi textile, ceramice, cărţi de vizită sau printare de fotografii.

Astfel, Imprinto a ajuns acum la un număr de 60 de magazine în toată ţara în oraşe precum Bucureşti, Braşov, Bacău, Ploieşti şi Sibiu şi urmează să se extindă în sistem de franciză cu alte 30-40 de magazine în următorii doi ani. „În anumite zone este o cerere mare pentru obiectele personalizate, avem gravatoare şi  know-how, a fost uşor să extindem businessul. Magazinul din Afi Palace Cotro­ceni are vânzări în jur de 600.000 de lei pe an“.

Preţul unei ştampile vândute de Imprinto este cuprins între 70 şi 130 de lei. Înainte de criza economică, în România se vindeau în jur de 500.000 de ştampile. „Era vorba despre înfiin­ţări de societăţi care au mai scăzut după criză. Acum urmărim însă o evoluţie intere­santă. Ştampilele nu se folosesc doar de societăţile comerciale şi de persoanele fizice, ci şi în domeniul alimentar sau textil. De exemplu, se pot ştampila ouăle, cu data de expirare. În toate celelalte domenii este o creştere“.

În ţări precum Germania, Franţa, China sau America, unde populaţia este mare şi piaţa ştampilelor este bine dezvoltată, iar Austria este cel mai mare furnizor din lume de ştampile brute, autotuşante. Cifra de afaceri a Imprinto anul acesta este de 12 milioane de lei, potrivit proprietarului, cel mai bun an pentru companie fiind  2008, anul crizei economice, când a înregistrat o cifră de afaceri de 15-16 mil. lei.  Profitul net al Imprinto este de 20-30% din cifra de afaceri, adică aproape 3 milioane de lei.

„Este mai bine să deschidem în franciză cu nişte parteneri care au acelaşi ţel ca şi noi, dacă ar fi să ne extindem cu personalul nostru ar dura mai mult. Suntem la capătul procesului de a pune la punct sistemul de francizare, vrem să extinde numărul de magazine cu cel putin 30-40 de magazine în următorii doi ani, să ajungem la 100 de magazine”.

Franciza Imprinto se va vinde la un preţ de 30.000-40.000 de euro, potrivit lui Şerban Moisa.  „Pachetul de franciză conţine investiţia iniţială, taxa de franciză ajunge la 30.000-40.000 de euro, noi asigurăm brandul, know-how-ul, consultanţa. Profitul vine începând din a doua sau a treia luna a afacerii, iar investiţia este recuperată într-un termen de doi-trei ani.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO