Reţeaua de magazine înfiinţată în 1993 de Trodat SRL se află acum într-un proces de rebranding, devenind Imprinto, care nu mai personalizează doar ştampile, ci şi textile, ceramice, cărţi de vizită sau printare de fotografii.
Astfel, Imprinto a ajuns acum la un număr de 60 de magazine în toată ţara în oraşe precum Bucureşti, Braşov, Bacău, Ploieşti şi Sibiu şi urmează să se extindă în sistem de franciză cu alte 30-40 de magazine în următorii doi ani. „În anumite zone este o cerere mare pentru obiectele personalizate, avem gravatoare şi know-how, a fost uşor să extindem businessul. Magazinul din Afi Palace Cotroceni are vânzări în jur de 600.000 de lei pe an“.
Preţul unei ştampile vândute de Imprinto este cuprins între 70 şi 130 de lei. Înainte de criza economică, în România se vindeau în jur de 500.000 de ştampile. „Era vorba despre înfiinţări de societăţi care au mai scăzut după criză. Acum urmărim însă o evoluţie interesantă. Ştampilele nu se folosesc doar de societăţile comerciale şi de persoanele fizice, ci şi în domeniul alimentar sau textil. De exemplu, se pot ştampila ouăle, cu data de expirare. În toate celelalte domenii este o creştere“.
În ţări precum Germania, Franţa, China sau America, unde populaţia este mare şi piaţa ştampilelor este bine dezvoltată, iar Austria este cel mai mare furnizor din lume de ştampile brute, autotuşante. Cifra de afaceri a Imprinto anul acesta este de 12 milioane de lei, potrivit proprietarului, cel mai bun an pentru companie fiind 2008, anul crizei economice, când a înregistrat o cifră de afaceri de 15-16 mil. lei. Profitul net al Imprinto este de 20-30% din cifra de afaceri, adică aproape 3 milioane de lei.
„Este mai bine să deschidem în franciză cu nişte parteneri care au acelaşi ţel ca şi noi, dacă ar fi să ne extindem cu personalul nostru ar dura mai mult. Suntem la capătul procesului de a pune la punct sistemul de francizare, vrem să extinde numărul de magazine cu cel putin 30-40 de magazine în următorii doi ani, să ajungem la 100 de magazine”.
Franciza Imprinto se va vinde la un preţ de 30.000-40.000 de euro, potrivit lui Şerban Moisa. „Pachetul de franciză conţine investiţia iniţială, taxa de franciză ajunge la 30.000-40.000 de euro, noi asigurăm brandul, know-how-ul, consultanţa. Profitul vine începând din a doua sau a treia luna a afacerii, iar investiţia este recuperată într-un termen de doi-trei ani.”