Companii

Face eticheta toţi banii? Din 23.000 de apicultori români, doar 90 sunt producători atestaţi, adică au „produs montan“ pe etichetă

Harta apicultorilor atestati în România

Harta apicultorilor atestati în România

Autor: Florentina Niţu

23.08.2021, 17:15 1038

„Jumătate din clienţi se uită la ce scrie pe borcan şi aleg să cumpere produsul atestat, pentru că ştiu ce analize stau în spate.“

Un număr de 89 de producători de miere sau produse apicole au atestat de „produs montan“, din cei 22.900 de apicultori din România, arată da­tele din Catalogul Produselor Ali­men­tare Certificate (CPAC), dez­vol­tat de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).

Avantajul men­ţiu­nii de pe eti­chetă este faptul că pentru cum­pără­tori în­seam­nă că produsul a fost obţi­nut dintr-o zonă cu un grad re­dus de po­luare, pe de o parte, dar şi că pro­du­sul are calităţi su­pe­rioa­re, care au fost demon­stra­te în ur­ma unor ana­lize pen­tru obţine­rea cer­ti­ficării. Tot­odată, pe producă­tori îi ajută men­ţiunea „pro­dus mon­tan“ pen­tru că este recu­nos­cută la nive­lul între­gii UE şi pot pro­mova pro­du­se­le mai bine într-o piaţă di­na­mi­că, chiar ac­ce­sând fon­duri euro­pene pen­tru acest lucru.

„Jumătate din cli­enţi se uită la ce scrie pe borcan şi aleg să cum­pere pro­du­sul atestat, pentru că ştiu ce ana­lize stau în spate. La început, acum doi ani, ne-a ajutat faptul că era pro­dus mon­tan, pentru că am câşti­gat încre­de­rea clienţilor, iar cei con­sa­craţi nu se mai uită acum, neapărat, la asta, ci ne aleg pentru gust. Dar, cei noi sunt atenţi“, spune Maria Zăines­cu, care de­ţine o afacere de tip între­prindere fa­milială - Zăinescu Maria Petronela Î. F.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO