„Jumătate din clienţi se uită la ce scrie pe borcan şi aleg să cumpere produsul atestat, pentru că ştiu ce analize stau în spate.“
Un număr de 89 de producători de miere sau produse apicole au atestat de „produs montan“, din cei 22.900 de apicultori din România, arată datele din Catalogul Produselor Alimentare Certificate (CPAC), dezvoltat de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR).
Avantajul menţiunii de pe etichetă este faptul că pentru cumpărători înseamnă că produsul a fost obţinut dintr-o zonă cu un grad redus de poluare, pe de o parte, dar şi că produsul are calităţi superioare, care au fost demonstrate în urma unor analize pentru obţinerea certificării. Totodată, pe producători îi ajută menţiunea „produs montan“ pentru că este recunoscută la nivelul întregii UE şi pot promova produsele mai bine într-o piaţă dinamică, chiar accesând fonduri europene pentru acest lucru.
„Jumătate din clienţi se uită la ce scrie pe borcan şi aleg să cumpere produsul atestat, pentru că ştiu ce analize stau în spate. La început, acum doi ani, ne-a ajutat faptul că era produs montan, pentru că am câştigat încrederea clienţilor, iar cei consacraţi nu se mai uită acum, neapărat, la asta, ci ne aleg pentru gust. Dar, cei noi sunt atenţi“, spune Maria Zăinescu, care deţine o afacere de tip întreprindere familială - Zăinescu Maria Petronela Î. F.