Companii

Fabryo, plus 20% in primele sapte luni, sub buget

04.09.2008, 19:48 12

Avansul afacerilor a fost determinat de cresterea vanzarilor de vopsele premium, dar si de o majorare de 10-20% a preturilor, potrivit lui Aliz Kosza, directorul general al companiei.
La inceputul lui 2008, reprezentantii companiei estimau o crestere de 30% a afacerilor pentru anul in curs, fata de 2007, astfel ca avansul raportat in prima parte a anului este cu 10% sub buget. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de 2006.
Cele mai vandute marci ale producatorului de vopsele in primele sapte luni au fost Savana, care a inregistrat o crestere de 52%, si Savana Teflon - cu un plus de 37%, ambele situate pe segmentul premium.
"Aceasta crestere a fost determinata de faptul ca din ce in ce mai multi consumatori au inceput sa se orienteze spre segmentul premium", afirma Kosza.
Anul trecut, compania a pus in functiune o platforma de productie la Popesti Leordeni, care a necesitat investitii de 15 milioane de euro. Unitatea are o capacitate de productie de 250 de tone/zi si ocupa o suprafata de 50.000 de metri patrati. Fabryo produce vopsele lavabile, tencuieli, amorse, emailuri, grunduri si lacuri. Piata de lacuri si vopsele este evaluata la 200-230 de milioane de euro, din care 80% reprezinta vanzari in retail, a mai spus Aliz Kosza.
Pe piata locala, producatorul de vopsele este prezent cu cinci marci, Savana, Innenweiss, Rost, Guzu si Ekonomic, si peste 1.000 de produse. De asemenea, compania detine la nivel national 12 show-roomuri, cu o suprafata cuprinsa intre 40 si 60 de metri patrati.
Pe piata de vopsele, principalii competitori ai Fabryo sunt Policolor, cu afaceri de 48,1 milioane de euro in 2007, si K?ber, care a inregistrat o cifra de afaceri bruta de 42 de milioane de euro anul trecut.

25 de show-roomuri
Producatorul de vopsele intentioneaza ca pana la sfarsitul anului sa mai deschida inca patru show-roomuri, fiind posibil ca numarul acestora sa ajunga la 25 de unitati la sfarsitul anului viitor. "Varianta optimista ar fi ca anul viitor sa ne dublam numarul de show-roomuri din tara, pana la 25 de unitati. Cu siguranta ca unul dintre show-roomuri va fi in Bucuresti", afirma Stefan Teodorescu, manager de marketing in cadrul companiei. Investitia in deschiderea unui show-room variaza intre 10.000 si 50.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO