Companii

Fabrica Time International din Alexandria mai produce 1 milion de măşti lunar. „Circa 80% din producţie vindem în România şi 20% în afară“

Din producţia şi vânzarea de măşti, directorul general al fabricii Time International aşteaptă afaceri de peste 1 milion de euro în 2022.

Din producţia şi vânzarea de măşti, directorul general al fabricii Time International aşteaptă afaceri de peste 1 milion de euro în 2022.

Autor: Georgiana Mihalache

13.10.2022, 16:30 179

♦ După renunţarea la restricţii, cererea pentru măşti a scăzut, astfel că din capacitatea de 5 milioane de măşti lunar, în fabrica din Alexandria se mai produc doar 1 milion de măşti.

Fabrica Time International din Alexandria, Teleorman, activă în domeniul confecţiilor, care a intrat pe segmentul de producţie de măşti în pandemie, realizează în continuare măşti, însă la o capacitate mult redusă faţă de începutul crizei sanitare. Astfel, din fabrică ies lunar 1 milion de măşti, de la o capacitate de 5 mi­lioane de astfel de produse. Circa 80% rămân în România, iar restul iau calea exportului.

„Nu am mai produs prea mult, am avut trei schimburi, acum avem doar unu. Vindem în România cel mai mult, dar şi în afară, în Grecia, Lituania, avem câţiva clienţi. Circa 80% din producţie vindem în România şi 20% în afară.

Avem capacitatea de 5 milioane de măşti pe lună, dar nu atingem capacitatea maximă pentru că nu mai e cerere şi avem stocuri destul de mari“, a spus pentru ZF Cristian Dumitrescu, di­rectorul general al Time International.

Fabrica de confecţii a schimbat activitatea spre producţia de măşti, în contextul în care industria textilă în România a intrat într-un declin, lucru care a ţinut fabrica din Alexandria închisă două luni, la începutul lui 2020.

Totuşi, în urma cererii crescute pentru măşti la începutul pandemiei şi a lipsei de producători de pe piaţa locală, Time International s-a orientat spre producţia acestor obiecte.

„Clienţii sunt companiile, unităţile administrative-teritoriale şi clienţii externi. Noi am sperat să rămânem pe piaţa farmaceutică, dar nu am reuşit să pătrundem foarte mult acolo, şi înainte se vindeau măşti. Încă vindem către clienţii mari“, a mai spus directorul general al Time International.

Din producţia şi vânzarea de măşti, reprezentantul companiei aşteaptă afaceri de peste 1 milion de euro în 2022. În legătură cu creşterea costurilor la utilităţi, şeful Time International nu vede provocări pentru business.

„Utilităţile nu aveau o pondere foarte mare în costul de producţie, noi am făcut o investiţie când am deschis linia, am luat o centrală de tratare a aerului, acea instalaţie consumă foarte puţin, nu am fost afectaţi de creşterea preţurilor la utilităţi“, a mai spus Cristian Dumitrescu.

Fabrica Time International a fost înfiinţată în 1994 de către un cetăţean britanic şi avea ca obiect de activitate confecţionarea produselor bărbăteşti. Compania a lucrat pentru clienţi din pieţele internaţionale, precum H&M, Zara. Acţionarul companiei este Christopher Raymond Long, un cetăţean britanic de 43 ani, potrivit confidas.ro.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO