Companii

F. Niemann, Hilton: Contractele cu Petrom, Coca-Cola sau Enel reprezinta jumatate din afaceri

F. Niemann, Hilton: Contractele cu Petrom, Coca-Cola sau Enel reprezinta jumatate din afaceri

Friedrich Niemann, directorul general al Athenee Palace Hilton: "Salariile nu au crescut foarte mult datorita aderarii la UE, ci s-au majorat datorita concurentei pe segment. Rata somajului este extrem de redusa in Bucuresti, bataia pentru oamenii calificati fiind extrem de stransa, ceea ce duce si la cresterea salariilor."

10.07.2007, 17:24 62

Contractele de acomodare incheiate cu unele dintre cele mai mari companii din Romania aduc jumatate din incasarile hotelului bucurestean de cinci stele Athenee Palace Hilton, adica aproximativ 10 mil. euro, luand in calcul cifra de afaceri inregistrata de unitate anul trecut.
"Avem aproximativ 200 de astfel de contracte cu firme precum Petrom, Coca-Cola sau Enel (n.r. - grup energetic italian care a cumparat pachetele majoritare de actiuni la Electrica Muntenia Sud, Electrica Banat si Electrica Dobrogea), care presupun gazduirea angajatilor acestor companii pe perioade care pot varia de la cateva luni la peste un an", spune Friedrich Niemann, directorul general al Athenee Palace Hilton, hotel aflat in portofoliul companiei Ana Hotels, controlata de omul de afaceri George Copos.
El nu a precizat numarul persoanelor cazate anual prin intermediul acestor contracte din motive de confidentialitate cu companiile contractante.
Firmele care incheie astfel de contracte cu unitatile hoteliere sunt cele care au in structura lor foarte multi expati sau care relocheaza multi angajati pentru a-i aduce la conducerea operatiunilor in Bucuresti. De asemenea, aceste contracte pot fi incheiate si pentru angajatii companiilor veniti in Bucuresti pentru training-uri pe o perioada mai mare.
Hilton a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 20,2 de milioane de euro si un profit net de 7,5 milioane de euro.
"Anul 2007 va si mai puternic decat anul trecut, care a fost considerat cel mai bun din existenta Hilton pe piata locala. Estimez o crestere de 10% a cifrei de afaceri in 2007, bazata in special pe dezvoltarea turismului de afaceri. In ceea ce priveste marja de profit, cred ca aceasta se va mentine la un nivel similar cu cel inregistrat anul trecut pentru ca trebuie sa tinem cont ca anumite cheltuieli, cum ar fi cele cu energia, au un ritm de crestere foarte accentuat", a mai spus Niemann.
El a precizat ca cifra de afaceri se compune in proportie de 56% din inchirierea de camere, 38% din segmentul de food & beverage, unde jumatate din incasari se inregistreaza pe segmentul de eveni-mente, iar restul din servicii cum ar fi sauna sau altele. Din veniturile obtinute din inchirierea camerelor, 75%-80% reprezinta incasari din turismul de afaceri.
In ceea ce priveste o posibila extindere pe piata locala prin intermediul unor alte branduri aflate in portofoliul Hilton, Niemann spune ca deocamdata nu exista un plan specific pentru Romania.
"Analizam piata locala pe care am putea intra cu diferite branduri aflate sub umbrela Hilton, dar deocamdata Romania este o piata de interes secundar pentru noi, dupa tari precum Rusia sau Turcia. Marimea nu o recomanda ca o tara de interes primar. Dupa parerea mea, cele mai interesante zone pentru o eventuala investitie raman marile orase precum Sibiu, Timisoara sau Cluj".
Niemann spune ca piata hoteliera din Bucuresti mai poate absorbi in continuare locuri de cazare, motiv pentru care deschiderea hotelului Radisson SAS, care va avea 430 de camere, programata pentru toamna acestui an, nu va avea un impact negativ asupra afacerilor Hilton.
"Bucurestiul are inca potential de a absorbi investitii in noi unitati hoteliere. Deschiderea Howard Johnson sau a Novotel nu a generat un impact negativ asupra celorlalte hoteluri de cinci stele si nu cred ca acest lucru se va intampla cu deschiderea Radisson SAS. Acum purtam discutii cu reprezentantii Radisson SAS pentru incheierea unor parteneriate in scopul acomodarii unor grupuri mari de persoane, peste 600, care vin fie pentru training-uri, fie pentru conferinte".
In ceea ce priveste transformarea Romaniei in destinatie turistica, dincolo de destinatie de afaceri, reprezentantul Hilton este de parere ca acest lucru nu este posibil fara eforturi semnificative de promovare a tarii.
"Romania poate deveni destinatie turistica doar in momentul in care va fi promovata corespunzator. Acest lucru se va intampla prin unificarea fortelor tuturor celor care activeaza in acest domeniu, pornind de la autoritati, pana la cei care activeaza in industria hoteliera. Oricum aderarea la Uniunea Europeana constituie un avantaj in sensul cresterii vizibilitatii tarii", spune Niemann.
Un alt efect al aderarii Romaniei la UE pentru hotelieri este reducerea preturilor la produsele importate.
"Salariile nu au crescut foarte mult datorita acestui fapt, ci s-au majorat datorita concurentei pe segment. Rata somajului este extrem de redusa in Bucuresti, bataia pentru oamenii calificati fiind extrem de stransa, ceea ce duce si la cresterea salariilor", explica reprezentantul Hilton.
In ceea ce priveste nivelul de salarizare al top managerilor hotelurilor de cinci stele din Romania, acesta inca se situeaza sub nivelul inregistrat in Europa de Vest, dar cu mult peste nivelul de salarizare din Bulgaria, de exemplu.
"Salariile top managerilor din hotelurile de cinci stele din Romania sunt cu aproximativ 40% mai mari decat cele ale managerilor de acelasi nivel din Bulgaria, dar se afla la un nivel inferior fata de cele incasate de managerii din Europa de Vest. Aici trebuie luat in considerare un factor. Ceea ce poti cumpara in Romania cu 1.000-2.000 de euro are o valoare mult mai mare fata de ceea ce poti cumpara in Franta, de exemplu, cu aceiasi bani", a conchis Niemann.
Alaturi de Athenee Palace Hilton, pe piata hotelurilor de cinci stele a Capitalei mai activeaza JW Marriott, Crowne Plaza, Howard Johnson, Casa Capsa si Intercontinental.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO