Companii

EY: Pentru a rămâne competitive, companiile din media trebuie să-şi schimbe percepţiile despre comportamentul generaţiilor mai în vârstă şi să adopte o strategie multi-generaţie

EY: Pentru a rămâne competitive, companiile din media...

Autor: Dragoş Dinu

18.03.2019, 20:15 191

Ca să se menţină competitive în contextul demografic în schimbare, companiile din industria de media şi divertisment trebuie să privească dincolo de Generaţia Z, să adopte o strategie multi-generaţie şi să-şi schimbe percepţiile despre comportamentul generaţiilor mai în vârstă, dacă nu vor să rateze un imens potenţial de creştere, arată un studiu al companiei de consultanţă şi audit, EY România.

EY România a realizat un studiu prin care identifică lista scurtă a celor mai pertinente riscuri şi oportunităţi din acest sector pentru următoarele 12 luni.

Una dintre concluziile studiului este că generaţiile mai în vârstă sunt din ce în ce mai îndemânatice tehnic şi vor deveni tot mai influente. Potrivit studiului, cei din generaţia „baby boomers”, născuţi între 1946 şi 1964, sunt mai loiali decât generaţiile mai tinere.  Ei reprezintă o resursă tot mai valoroasă pentru creştere, având în vedere că populaţia persoanelor cu vârsta de cel puţin 65 de ani o va depăşi pe cea a copiilor cu vârsta mai mică de 5 ani până în 2020.

„Ca grup demografic, generaţia mai în vârstă este pur şi simplu prea numeroasă pentru a putea fi ignorată şi va deveni tot mai influentă pe măsură ce adoptă tot mai mult tehnologia. În contextul în care competiţia se intensifică şi pentru a-şi putea atrage şi mai mult clienţii, companiile din sectorul de media şi divertisment trebuie să îşi extindă atenţia dincolo de grupurile demografice tinere, dacă vor să reuşească în acest mediu competitiv din ce în ce mai complex. Analiza de date va fi esenţială pentru a înţelege cum este adoptată tehnologia de către generaţiile mai în vârstă, ceea ce va permite dezvoltarea unor experienţe personalizate pe canalele de distribuţie potrivite şi poate duce la oportunităţi imense de creştere”, spune John Harrison, lider global Media & Divertisment EY.

Companiile trebuie să implementeze tehnologii mai compatibile cu nativii digitali, este o altă concluzie a studiului.

„Pentru a ţine pasul, organizaţiile media mai tradiţionaliste trebuie să aibă în vedere o schimbare radicală a modului în care dobândesc, investesc şi îşi optimizează capitalul. Într-adevăr, aproape un sfert (23%) dintre respondenţii din industria de media şi divertisment implicaţi în studiul EY Global Capital Confidence Barometer spun că îşi reanalizează portofoliile în fiecare trimestru, faţă de 1% dintre respondenţi în aprilie 2018”, se arată în studiu.

Pe de altă parte, securitatea cibernetică şi perturbările fiscale printre principalele zece oportunităţi şi ameninţări cu care se confruntă industria.

Raportul identifică faptul că perturbările fără precedent din întregul peisaj fiscal reprezintă atât o oportunitate uriaşă, cât şi o ameninţare pentru industrie. O serie de tendinţe la nivel macro, printre care Brexit, conflictele comerciale şi orientarea globală spre o transparenţă sporită, contribuie la un sentiment de incertitudine din ce în ce mai profund. În acelaşi timp, cea mai mare revizuire a codului fiscal american pentru persoanele juridice din ultimii 30 de ani ar putea aduce avantaje mai multe companiilor care şi-au înregistrat drepturile de proprietate intelectuală în SUA.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO