Companii

EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au trecut cu bine peste criza provocată de pandemie şi generează venituri totale de 7,28 trilioane de dolari. Top 10 este dominat de SUA şi Germania, cu excepţia locului 3, ocupat de o companie din Italia

EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au...

Autor: Roxana Rosu

27.09.2021, 11:23 312

Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au dat dovadă de rezilienţă economică, în pofida pandemiei provocate de COVID-19, şi au obţinut venituri totale de 7,28 trilioane de dolari, având 24,1 milioane de angajaţi în 45 de ţări, conform unui raport realizat de EY.

Top 10 este dominat de SUA şi Germania, singura excepţie fiind compania de la locul 3, care vine din Italia.

„Marile afaceri de familie au demonstrat o rezistenţă incredibilă în această perioadă, acordând prioritate susţinerii angajaţilor şi orientându-se către noi soluţii de business. Pentru a traversa această perioadă dificilă, aleg să-şi diversifice consiliile de administraţie, să promoveze noua generaţie în roluri de conducere şi să stabilească noi standarde în abordarea aspectelor de mediu, sociale şi de guvernanţă”, spune Raluca Popa, Partener Asociat, Asistenţă fiscală şi juridică, Strategic Growth Markets leader, EY România.

Astfel, cele mai mari afaceri de familie din lume sunt Wal-Mart, Berkshire Hathaway (SUA, EXOR SpA(Italia), Schwarz Group (Germania), Ford Motor COmpany (SUA), Bayerische Motoren Werke AG (BMW), Koch Industries Inc (SUA), Cargill (SUA), Comcast Corp (SUA) şi Dell Technologies (SUA).

Deşi afacerile de familie, în special cele din sectorul turismului şi HoReCa, au resimţit efectele pandemiei provocate de COVID-19, multe dintre acestea au profitat de context pentru a se reorienta.

O serie de firme şi-au reprofilat capacităţile de producţie pentru a crea articole esenţiale, precum viziere şi ventilatoare respiratorii, în timp ce altele au asigurat sprijin financiar altor companii, manifestându-şi angajamentul faţă de inovaţie şi o conştientizare profundă a responsabilităţii sociale.

Cele mai rezistente s-au dovedit afacerile de familie din sectorul produselor de larg consum, care au înregistrat, în medie, venituri în valoare de 15,39 miliarde de dolari. Per total, companiile deţinute de familii, din acest sector, şi-au păstrat statutul de mari angajatori, având în medie 56.150 de angajaţi.

În pofida perioadei dificile din ultimul an, Europa continuă să fie o zonă geografică propice pentru aceste businessuri. Germania este ţara de origine pentru 16% dintre companiile din cadrul studiului, reflectând soliditatea economiei germane şi tradiţia înfiinţării de afaceri de familie în această ţară, în care 90% dintre companii sunt deţinute de familii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO