Companii

Extinderea galeriilor comerciale a creat 1700 de joburi

06.04.2009, 00:00 63

Noile centre comerciale - Militari Shopping Center si Grand Arena, dar si extensiile unor malluri mai vechi, ca Plaza Romania si Iris Shopping Center, deschise in primul trimestru al acestui an, au creat aproape 1.700 de locuri de munca pe piata de fashion, de servicii, cosmetice sau de restaurante din Capitala, potrivit estimarilor ZF. Cele patru malluri au extins suprafata galeriilor comerciale cu aproximativ 30.000 de metri patrati si au permis deschiderea a 230 de magazine.
Militari Shopping Center, deschis la inceputul acestei luni in vestul Capitalei pe o suprafata inchiriabila de aproape 25.000 de metri patrati, a alocat jumatate din spatiu magazinelor de imbracaminte, incaltaminte sau restaurantelor, restul fiind cedat hipermarketului Auchan. Doar Decathlon si C&A, branduri intrate pentru prima data in Romania, au scos la bataie peste 100 de joburi.
Dezvoltatorul centrului comercial a anuntat ca au fost angajate aproximativ 650 de persoane in galeria comerciala care cuprinde 60 de magazine, fara a lua in calcul Auchan.
Si centrul comercial Grand Arena, deschis in sudul Capitalei, a distribuit galeriei comerciale 35.000 de metri patrati din totalul de 50.000 de metri patrati, suprafata inchiriabila. Pana in momentul de fata au fost inchiriate 100 de spatii comerciale, exceptand Carrefour si Flanco. "Nu stim exact cati angajati avem in aceste magazine, dar la o medie de sase persoane pe unitate, estimam un numar de aproximativ 600 de oameni. In urmatoarea luna vom ajunge la 1.100 de angajati, pe masura ce toate magazinele vor fi inchiriate sau finalizate", a declarat pentru ZF Mikael Harfi, fiul unuia dintre actionarii companiei Euroinvest (Lucien Harfi) si responsabil de dezvoltarea proiectului in ultimele luni.

Plaza Romania, unul dintre cele mai bine cotate centre comerciale, din punct de vedere al traficului si al notorietatii, s-a extins cu 8.500 de metri patrati, suplimentand numarul magazinelor cu 30 de noi unitati.
Tinand cont ca majoritatea magazinelor lansate sunt de talie mica si mijlocie, numarul angajatilor ar putea ajunge la 200 de persoane, potrivit estimarilor ZF.
Octavian Radu, proprietarul RTC, care detine pe piata de fashion 14 branduri internationale, se numara printre jucatorii care au deschis cele mai multe magazine in extensia Plaza Romania, dupa ce a adus un Debenhams (2.000 de metri patratI - foto), un multibrand Catwalk, un Kipling si un nou magazin premium Sacoor Brothers.
"Intr-un magazin Debenhams avem in medie 33 de angajati, datorita suprafetei si traficului mari si volumului mare de marfa si vanzari. Numarul mediu de angajai intr-un magazin de format mic (50 -700 metri patrati) este de 7 persoane ", explica Ramona Stanciulescu, directorul Rafar, divizia de fashion a RTC . Astfel, in magazinele Rafar au inceput sa lucreaze aproximativ 55 de persoane. Alte branduri noi, care au contribuit la cresterea personalului, au fost Cacharel, Pepe Jeans sau Corterfiel.
Si Iris Shopping Center, situat in cartierul Titan, a completat lista angajarilor cu aproape 250 de posturi. Cele aproape 40 de magazine de imbracaminte, incaltaminte, sau restaurante, deschise in extensia mall-ului pe 7.400 de metri patrati au necesitat recrutarea a sute de persoane.



Cei mai mari angajatori

  • C&A si Decathlon au creat peste 100 de locuri de munca in Militari Shopping Center
  • Octavian Radu a adus patru branduri in Plaza, angajand aproximativ 55 de oameni
  • Grand Arena are inchiriate 100 de magazine, pentru care lucreaza circa 600 de persoane

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO