Companii

Eugen Anicescu, Country Manager Coface România: În 2021, vom avea intrări de lichiditate în economie de 25 mld.lei, faţă de 57 mld.lei în 2020, dar companiile trebuie să şi returneze din sumele amânate anul trecut, circa 22 mld.lei

ZF IMM Vaccin pentru IMMunitate.

Eugen Anicescu, Country Manager Coface România: În...

Autor: Roxana Rosu

22.04.2021, 10:36 121
Economia locală va beneficia în acest an de intrări de lichiditate de 25 miliarde lei, dar companiile trebuie să şi returneze din sumele amânate anul trecut, circa 22 miliarde lei, ceea ce înseamnă că, pe net, suma rămasă este de 3-5 miliarde lei, a declarat Eugen Anicescu, Country Manager Coface România, la videoconferinţa ZF IMM Vaccin pentru IMMunitate. ”Ce a contat mult pentru firme anul trecut a fost ajutorul de stat, programele care continuă şi în 2021. Am avut multă lichiditate intrată în piaţă. Noi am calculat că 57 de miliarde de lei (din care 18 mld.lei anânarea taxelor, 12 mld.lei amânarea ratelor) au intrat în piaţă anul trecut, de la amânări de plăţi, până la finanţări. Ceea ce a permis firmelor să reziste şi să nu vedem o spirală a insolvenţelor. Am închis anul cu o scădere de 13% a numărului de insolvenţe şi vedem stabilitate şi în 2021” În opinia lui Eugen Anicescu, este posibil ca, pe măsură ce ajutorul de stat se reduce, unele firme să intre în insolvenţă totuşi. ”Cred că putem avea un soft landing din această criză şi să recuperăm recesiunea de anul trecut”. Ce a mai declarat Eugen Anicescu: Crizele sunt un bun catalizator pentru a face schimbări în business. 2020 a fost un an ciudat. Anticipările noastre au fost extrem de negative în T2. Nu mai avusesem economia închisă înainte. În cazul Coface, noi am crescut şi în 2020, companiile au rămas interesate de gestiunea riscului. Iar la final de an şi evoluţia insolvenţelor a fost neutralizată de ajutorul de stat. Am văzut interes pentru a gestiona riscurile, dar şi îmgrijorare de la parteneri care au rămas fără activitate. E clar că impactul este diferit de la sector la sector şi companie la companie. Exportul nu este un punct forţă al firmelor româneşti, lucrurile sunt departe de potenţial. Este o teamă a antreprenorului de a trece graniţa, o teamă de necunoscut. Dar există instrumente care îl pot ajuta, să obţină informaţii despre companii similare, potenţialii clienţi. În prezent, cam 10% din portofoliul unui client e orientat spre export. Vedem o creştere a interesului, dar foarte lent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO