Companii

Eşecul din România a costat Debenhams 4,4 mil. euro

Foto: Victor Ciupuligă

Foto: Victor Ciupuligă

Autor: Vlad Popescu

19.04.2013, 00:03 136

Retailerul britanic Debenhams a înre­gistrat o pierdere contabilă de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) în urma închiderii celor 6 maga­zine care funcţionau în franciză din România, francizorul local „eşuând“ în contextul condiţiilor „foarte difi­cile“ de pe piaţă.

Retailerul de articole vestimentare Debenhams a închis în primul semestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 2 martie, un total de 12 magazine, din care cele 6 magazine în franciză din Ro­mânia, unde fran­cizorul „a eşuat într-o piaţă foarte dificilă“, se arată în ra­portul financiar al companiei. Închi­derea magazinelor din România a deter­minat ştergerea unei creanţe de 3,8 milioane lire, se spune în raport.

Omul de afaceri Octavian Radu, care deţinea în perioada de boom peste zece francize ale unor branduri inter­na­ţionale de modă, declara la începutul lunii aprilie pentru ZF că renunţă la afacerile în domeniu şi închide maga­zinele Debenhams pe care le mai deţinea.

Radu acuza atunci scăderea puterii de cum­pă­rare în contextul crizei, dublarea suprafeţei mallurilor în perioada 2008-2012 şi dezvoltarea agresivă pe piaţa româ­nească a unor branduri compe­ti­tive precum Zara şi H&M.

Ultimele magazine Debenhams din România au funcţionat în centrele comerciale Plaza România şi Bu­cureşti Mall.

Veniturile retailerului britanic Debenhams au crescut uşor în primul semestru fiscal, de la 1,23 miliarde de lire sterline la 1,28 miliarde de lire (1,5 mi­liar­de de euro), în timp ce profitul net a stagnat la 95 milioane de lire (111 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO