Energie

Electrica încheie procesul de fuziune a celor trei companii de distribuţie din grup. CEO: Proiectul permite eficientizarea costurilor, accelerarea digitalizarii şi îmbunătăţirea performanţei operaţionale

Corina Popescu, director general Electrica

Corina Popescu, director general Electrica

Autor: Cristina Bellu

04.01.2021, 09:25 879

Electrica (simbol bursier EL), cel mai mare jucător local din domeniul distribuţiei şi furnizării de energie, anunţă finalizarea primei etape a fuziunii prin absobţie a celor trei companii de distribuţie a energiei electrice din cadrul grupului, care, începând cu ianuarie 2021, au devenit Distribuţie Energie Electrică Romania SA (DEER).

Fuziunea a fost aprobată de principiu de către Consiliul de Administraţie al Electrica la finalul lunii mai 2020, ca parte esenţială în planul de implementare a strategiei grupului pentru perioada 2019-2023.

“Este un proiect major care ne va permite eficientizarea costurilor, în paralel cu accelerarea digitalizarii principalelor procese de business, precum şi îmbunătăţirea performanţei operaţionale în vederea creşterii calităţii serviciilor oferite”, spune Corina Popescu, director general Electrica

Prin fuziunea Societăţii de Distribuţie a Energiei Electrice Transilvania Nord S.A, a SDEE Transilvania Sud şi a SDEE Muntenia Nord, noua companie Distribuţie Energie Electrică Romania va opera 198.988 km de linii electrice, în 18 judeţe, din trei zone geografice ale ţării, reprezentând 40,7% din teritoriul României şi va deservi peste 3,8 milioane de utilizatori.

DEER este responsabilă pentru distribuţia energiei electrice în judeţele Cluj, Maramureş, Satu Mare, Sălaj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Alba, Sibiu, Mureş, Harghita, Covasna, Prahova, Buzău, Dâmboviţa, Brăila, Galaţi şi Vrancea.

Potrivit datelor Electrica, la nivel regional, vor exista optsprezece sucursale, cu sediile în Cluj-Napoca, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Bistriţa, Zalău, Braşov, Sibiu, Alba Iulia, Târgu Mureş, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe, Ploieşti, Brăila, Galaţi, Buzău, Târgovişte şi Focşani.

Obiectivele principale ale strategiei definite pentru segmentul de distribuţie au în vedere optimizări care vizează performanţa operaţională, calitatea serviciilor şi optimizarea costurilor la consumatorul final. La acestea se adaugă şi direcţiile strategice pe termen lung, axate pe dezvoltarea modelului de afaceri, coroborat cu pregătirea reţelelor de distribuţie pentru a face faţă provocărilor tranziţiei energetice.

Din anul 2014 până în prezent, Grupul Electrica a devenit cel mai mare investitor în modernizarea şi retehnologizarea reţelelor de distribuţie a energiei electrice, cu un total de  4,39 miliarde lei investiţi.

Compania a raportat un profit net de 396 milioane de lei la nivel de grup în primele nouă luni din 2020, în creştere cu 146% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, datorită contextului de piaţă favorabil. Astfel, pe fondul creşterii veniturilor pe segmentul de furnizare şi pe cel de distribuţie, Electrica şi-a majorat veniturile cu 4% la circa 4,8 miliarde de lei.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO