Energie

Companii de 1,5 mld. euro din energie cu 9 milioane de consumatori îşi schimbă faţa pentru că trebuie să aibă contabilităţi şi identităţi vizuale separate

Autor: Roxana Petrescu

05.01.2017, 00:08 1100

Jucătorii din energie care au activităţi de distribuţie, furnizare sau de producţie sunt obligaţi conform reglementărilor în vigoare să aibă contabilităţi separate pentru fiecare tip de activitate, dar şi firme cu identităţi vizuale diferite astfel încât să nu creeze confuzie în rândul consumatorilor.

Mişcarea aplicată de toţi jucătorii din domeniu reprezintă unul dintre cele mai mari rebrandinguri din energie făcut într-un moment în care piaţa se liberalizează în sfârşit şi pentru consumatorul casnic de energie.

„Schimbarea de nume a operatorilor de distribuţie are în vedere alinierea la cerinţele normative comunitare şi naţionale, care impun firmelor integrate din domeniul energiei să realizeze separarea legală, funcţională şi contabilă a activităţilor de distribuţie faţă de cele de furnizare şi producţie, inclusiv din perspectiva denumirii şi a identităţii vizuale, astfel încât, din perspectiva consumatorului, să fie evitate confuziile şi, în acest fel, să fie stimulată competitivitatea în piaţă“, spun re­prezentanţii Enel România, unul dintre cei mai mari jucători din domeniul distribuţiei şi furnizării de energie care este activ cu precădere în Banat, Dobrogea şi Muntenia Sud.

Activitatea de furnizare (vânzare) a energiei este separată legal de cea de distribuţie (segmentul care acoperă operarea reţelelor) din 2007, dar până acum companiile continuau să funcţioneze sub nume asemănătoare şi sub aceleaşi sigle. Odată cu liberalizarea pieţei, un client poate să-şi schimbe furnizorul, dar va continua să primească energie din punct de vedere tehnic de la acelaşi distribuitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO