Energie

Andreea Pleşea, chief growth officer, Druid: Pe zona energiei, procesul de digitalizare este accelerat. Sunt multe automatizări ce au loc atât la nivelul caselor inteligente, cât şi la nivel de tehnicieni sau producători

ZF Power Summit 2021

Andreea Pleşea, chief growth officer, Druid: Pe zona...

Autor: Alexandra Cepăreanu

24.02.2021, 12:35 115

Andreea Pleşea, chief growth officer în cadrul start-up-ului local Druid, specializat în dezvoltarea de asistenţi virtuali (chatboţi), spune că industria de energie din România se află într-un proces accelerat de digitalizare.

„Pe zona energiei procesul de digitalizare este accelerat. Sunt multe automatizări şi la nivelul caselor inteligente. Spre exemplu, am avut clienţi în zona de producători de ferestre, cu care discutam despre senzori care să se conecteze la chatbot, care la rândul lui să spună consumatorilor că au fereastra deschisă şi astfel creşte consumul de energie”, a spus Andreea Pleşea, chief growth officer Druid, în cadrul videoconferinţei ZF Power Summit 2021.

Ea a adăugat că în prezent startup-ul Druid are undva la peste 100 de chatboţi în producţie.

 

Alte declaraţii:

Am început procesul de vânzare în 2019, iar în prezent avem peste 70 de clienţi, atât num locale, cât şi jucători internaţionali, grupuri de companii active în diverse verticale de business. Pe zona de energie lucrăm şi cu distribuitori şi cu vânzători. Avem clienţi din zona de bancking, acoperim aproape toate băncile din România, avem clienţi şi din sectorul pharma.

Pe zona de energie, ultimul chatbot este Ioana, de la Eon. Ioana este un asistent virtual pt clinţi care apare pe intrfaţa site-ului şi răspunde la întrebările consumatorilor. Eon are şi chatbot intern, un asistent virtual pentru zona de HR, adică pentru anagajaţi.

Acest chatbot reduce costurile operaţionale. Astfel, întrebările clienţilor, care sunt din ce în ce mai multe odată cu liberalizarea pieţei de energie, îşi găsesc mai rrapid răspunsul. În plus, acesta reuşeşte să creeze în mai puţin de cinci minute un contract şi clientul poate chiar să semenze digital contractul cu furnizorul de energie.

Pentru clienţii existenţi chatbot-ul oferă posibilitatea de vizualizare a conturilor. Astfel, pot vedea facturile, pot face reclamaţii, pot chema o echipa de tren, absolut tot ce presupune interacţiunea dintre furnizori şi client.

Ioana face şi partea de business growth. Odată ce clientul ajunge pe site, chatbotul deja îl întâmpină şi îi răspunde deja la o serie de întrebări, iar dacă clientul are nevoie de mai multe informaţii, conversaţia poat fi colectată, iar informaţiile ajung în sistemele furnizorului, putând să facă segmentare de marketing creând campanii targetate.

Soluţia pe care o oferim se mulează pentru orice tip de verticală din industrie. Suntem o platformă conversaţională pe care se pot configura orice tip de asistenţi virtuali pentru diverse procese din cadrul companiilor. Platforma facilitează accesul la cunoştinte din cadrul organizatiilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO