Companii

Efervescenţa ultimului deceniu pe o piaţă de 20 mld. lei. Dispariţii de branduri, nume noi, vânzări şi insolvenţe au „rodat“ domeniul bricolajului din România în ultimii zece ani. De departe, Dedeman are cea mai marcantă evoluţie de pe piaţa bricolajului în ultimii zece ani

Efervescenţa ultimului deceniu pe o piaţă de 20 mld....

Autor: Alina-Elena Vasiliu

04.12.2019, 19:55 1240

Schimbări de brand, tranzacţii, ascensiune în top, expansiune, insol­venţe - sunt câteva dintre tendinţele care s-au făcut remarcate în ultimii zece ani pe piaţa locală a distribuţiei de materiale de construcţii şi decoraţiuni. Retailul de bricolaj, o industrie de circa 4 miliarde de euro (aproape 20 mld. lei) anual a trecut prin mai multe transformări în ultimul deceniu.

Dedeman, actualul lider al domeniului şi a treia cea mai valoroasă companie antre­prenorială din România, a urcat, treptat până pe locul întâi în clasament după cifra de afaceri, o poziţie pe care o ocupă de câţiva ani. Fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl din Bacău au ajuns la o reţea de 49 de magazine şi au planuri de expansiune. Estimările arată că Dedeman ar putea ajunge la aproape 1,8 mld. euro cifră de afaceri în 2019. De departe, Dedeman este cea mai marcantă evoluţie de pe piaţa bricolajului în ultimii zece ani.

În 2009, conform anuarului ZF Cei mai mari jucători din economie, realizat pe baza rezultatelor financiare din 2008, liderul pieţei era Arabesque, companie deţinută de Cezar Rapotan. Deşi businessul din 2018 este mai mic decât cel pe care compania îl raportase în 2008, Arabesque s-a menţinut în topul celor mai mari zece jucători din bricolaj din România. Între timp, firma din Galaţi a pus pe piaţă brandul MatHaus, sub care funcţionează acum şapte magazine, după rebranduirea fostelor unităţi Mr Bricolage. MatHaus este numele diviziei de retail a Arabesque. Cele mai multe magazine ale companiei funcţionează însă ca centre de distribuţie de materiale de construcţii pentru companii şi sunt deschise sub numele Arabesque.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO